هشدار سطح زرد هواشناسی برای گیلان

خطر آبگرفتگی،رعد و برق و خسارت به کشاورزان


۱۴۰۲/۰۲/۰۴ - ۲۲:۳۴ | کد خبر: ۳۳۴۱۶ چاپ

سمانه نگاه کارشناس هواشناسی توصیه کرد در زمان وقوع رعد و برق، از قرار گرفتن در مکان‌های بدون سرپناه پرهیز کیند

خطر آبگرفتگی،رعد و برق و خسارت به کشاورزان
اختصاصی کلانشهر:سمانه نگاه کارشناس هواشناسی با اشاره به صدور هشدار سطح زرد سازمان هواشناسی درباره هوای روزهای آینده گیلان به کلانشهر گفت: طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه پنجم و ششم اردیبهشت ماه به تناوب فعالیت سامانه بارشی و ناپایدار را در استان گیلان خواهیم داشت.

نگاه افزود:طی این مدت انتظار می رود که در بعضی ساعات بویژه ساعات بعدازظهر و عصر افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و احتمال پدیده تگرگ را داشته باشیم.

این کارشناس هواشناسی توضیح داد:بارش‌های رگباری در بعضی از مناطق می تواند موقتی و شدید باشد؛ بویژه در ارتفاعات و دامنه ‎ها وزش باد را خواهیم داشت که می تواند در برخی مناطق از شدت بیشتری برخوردار باشد.

به گفته نگاه، بنابراین آبگرفتگی منطقه‌ای و بالا آمدن آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها دور از انتظار نیست و با توجه به شدت بارش‌های رگباری، احتمال خسارت به بخش‌های کشاورزی وجود دارد.

این کارشناس هواشناسی، توصیه کرد:بهتر است طی این مدت تمهیدات لازم در بخش های مختلف کشاورزی به عمل بیاید و از استقرار و تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل‌ها پرهیز شود و در بخش‌های مختلف از جمله فعالیت‌های کوهنوردی هم احتیاط لازم به عمل بیاید.

نگاه ادامه داد:همچنین توصیه می شود در زمان وقوع رعد و برق، از قرار گرفتن در مکان‌های بدون سرپناه پرهیز شود.

این کارشناس در پایان با اشاره به وضعیت دریای کاسپن طی روزهای آینده هم گفت:دریا فردا با حداکثر ارتفاع موج 60سانت برای انجام فعالیت‌های مرتبط با احتیاط مناسب است.

توضیحات کامل این کارشناس هواشناسی را در گفت و گو با کلانشهر بشنوید.