قیمت خودرو از ابتدای فروردین‌ با نوساناتی همراه شد. قیمت‌ها در نیمه نخست فروردین متاثر از نرخ ارز روند صعودی به خود گرفت. اما در نیمه دوم این ماه با توجه به افزایش قیمت خودروهای کارخانه‌ای شوک جدیدی به بازار وارد شد و به نظر می‌رسد موج جدید گرانی در ادامه سال در انتظار بازار است.

این خودروی پرطرفدار ۵ میلیون تومان ارزان شد/ جدیدترین قیمت پراید، تارا و پژو

کلانشهر: قیمت خودرو روز سه‌شنبه، پنجم اردیبهشت ۱۴۰۲ با تغییراتی مواجه شد. قیمت خودرو از ابتدای فروردین‌ با نوساناتی همراه شد. قیمت‌ها در نیمه نخست فروردین متاثر از نرخ ارز روند صعودی به خود گرفت. اما در نیمه دوم این ماه با توجه به افزایش قیمت خودروهای کارخانه‌ای شوک جدیدی به بازار وارد شد و به نظر می‌رسد موج جدید گرانی در ادامه سال در انتظار بازار است.

 

در سایت‌های خرید و فروش، قیمت خودرو در لحظه نگارش این گزارش به این شرح ثبت شده است:

قیمت پژو ۲۰۷i پانوراما اتوماتیک مدل ۱۴۰۰ به یک میلیارد و ۴۹ میلیون تومان رسید.

رانا پلاس پاناروما ۱۴۰۲ نسبت به روز گذشته پنج میلیون تومان کاهش یافت و اکنون این خودرو را با نرخ پایین‌تر از ۶۶۵ میلیون تومان در بازار نمی‌توان یافت. مدل دیگر این خودرو، یعنی رانا پلاس ۱۴۰۲ در بازار ۶۰۰ میلیون تومان قیمت دارد. مدل ۱۴۰۱ رانا نیز با ۲۰ میلیون تومان تفاوت قیمتی، ۵۸۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

پژو پارس موتور جدید XU۷P، ساخت ۱۴۰۲ که این روزها جهش قیمتی چشمگیری را تجربه کرد، امروز هم به روند صعودی خود ادامه داد و سقف ۶۰۸ میلیون تومان را شکست.

پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما ۱۴۰۱ که یکی از پرطرفدارهای بازار خودروهای داخلی است، امروز نرخ ۶۴۳ میلیون تومان را در کارنامه خود ثبت کرد.

تارا دنده‌ای که مدل ۱۴۰۲ آن به تازگی وارد بازار شده است، امروز در نرخ ثابت ۸۵۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت خودروهای خارجی و مونتاژی

لاماری ۱۴۰۱ با نرخ دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان عرضه شد. این در حالی است که مدل ۱۴۰۲ این خودرو ۵۰ میلیون گران‌تر از مدل قبلی خود، یعنی با نرخ دو میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

هایما S۸ مدل ۱۴۰۲ امروز به دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان رسید. هایما S۷ پلاس ساخت ۱۴۰۲ قیمت یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان را در کارنامه خود به ثبت رساند.

تیگو ۸ پرو اما امروز، سه‌شنبه، با ورود به کانال سه میلیارد تومانی، نرخ سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان را در کارنامه خود ثبت کرد.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

روند صعودی قیمت‌ها در بازار همچنان ادامه‌دار است. در این میان برخی صحبت‌ها در رابطه با کاهش قیمت خودرو در بازار با افزایش عرضه خودرو به گوش می‌رسد.

در این میان، کارشناسان معتقدند اگر کاهش قیمتی نیز در کار باشد، باتوجه به تورم و افزایش قیمت خودروهای کارخانه‌ای، شیب قیمت‌ها تا پایان سال صعودی خواهد بود.

حال برخی از نمایشگاه‌داران و فعالان بازار خودرو خبر از کمیابی خودروی صفر در بازار می‌دهند. این خبر می‌تواند شوک جدیدی به بازار خودروی کشور وارد کند و به تبع آن خودروهای صفر داخلی با رشد قیمتی مواجه شوند.