عبدالعلی ناصری مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه در سخنانی عجیب با استناد به ضرب‌المثل «خر مال کسی است که سوارش می‌شود»، این شرکت را به خری تشبیه کرده و عنوان کرد که «ما هم سوار خر شدیم و پیاده هم نمی‌شویم. هفت‌تپه را ول نخواهیم کرد.»!   

ادامه جنجال بر سر «خرسواری» مدیرعامل هفت‌تپه
کلانشهر: ضرب و شتم کارگران معترض توسط مامورین حراست و برخی عوامل در آستانه روز جهانی کارگر خبر ساز شد.

به گزارش امتداد، سخنان عجیب عبدالعلی ناصری مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه در حالی با واکنش تاسف‌برانگیز خبرنگار ایرنا و پاسخ درود او به این ادبیات مدیرعامل همراه شد و علاوه بر واکنش‌های متعدد، اعتصاب شماری از کارگران را به دنبال داشت.  

در همین رابطه، تعدادی از کارگران هفت‌تپه روز گذشته و پس از انتشار این سخنان در مقابل سلف این شرکت دست به تجمع اعتراضی زده و با کنار گذاشتن وعده غذایی خود، اعلام اعتصاب غذای خشک کردند.  

این تجمع اعتراضی که اتفاقا بازتاب گسترده‌ای در میان رسانه‌ها به دنبال داشت به همین جا ختم نشد و شماری از فعالین کارگری با اعلام ادامه اعتصاب غذای خود، خواستار عذرخواهی رسمی مدیرعامل هفت‌تپه بابت این سخنان زننده شدند.  

در ادامه، صبح امروز و در آستانه روز جهانی کارگر نیز در حالی که تعدادی از کارگران معترض با تجمع در مقابل دفتر مدیرعامل به پخش شیرینی به مناسبت روز جهانی کارگر بودند، بیش از ۵۰ نفر از عوامل منسوب به حراست و تعدادی از افراد غیرکارگر به سمت آن‌ها هجوم برده و اقدام به ضرب و شتم کارگران کردند.  

همه این اتفاقات در حالی رخ داده که کارگران این شرکت در طول پنج سال گذشته از زمان حضور برادران اسدبیگی در مقابل نابسمانی‌ها و ناکارآمدی‌های مدیریتی دست به بارها تجمع و اعتراض زده و با حبس و محدودیت‌های متعدد دست و پنجه نرم کرده‌اند.  

به هر ترتیب به نظر می‌رسد، حال که این شرکت با قدمتی ۶۰ ساله با خلع ید مالکان سابق خود در بخش خصوصی به سمت حدی از ثبات و مرتفع شدن برخی از مطالبات کارگری پیش می‌رود، چنین وضعیتی می‌تواند در راستای بی‌ثباتی دوباره آن نقش مخربی ایفا کند.  

به هر ترتیب، ناگفته آشکار است که ضرب و شتم کارگران معترض در آستانه روز جهانی کارگر توسط عوامل منتسب به مدیریت و تشبیه این کارخانه به «خر» توسط مدیرعامل، مطلقا در شان کارگران نبوده و بین «خرسواری» و مدیریت شرکتی با این قدمت، فاصله زیادی به چشم می‌خورد.   

نظر شما:

security code