به گفته برخی از داوطلبان گیلانی هم، صورت سوال سردرگم کننده و به زعم تعدادی اشتباه بود. به گونه‌ای که بعد از اعتراضات صورت گرفته توسط تعدادی از داوطلبان هنگام آزمون، مسئولان حوزه‌های امتحانی بوسیله بلندگو با ارائه توضیحات شفاهی درصدد رفع برخی ابهامات برآمدند

انتقاد تعدادی از داوطلبان نسبت به سوال سردرگم کننده آزمون ورود به حرفه مهندسان رشته طراحی معماری
اختصاصی کلانشهر: آزمون ورود به حرفه مهندسان مختص رشته معماری (طراحی) روز جمعه پانزدهم اردیبهشت ماه در نقاط مختلف ایران برگزار شد.

این آزمون در گیلان هم در چهار حوزه‌ی رشت، انزلی، لاهیجان و لنگرود با 710 داوطلب زن و مرد برگزار شد.

موضوعی که بعد از برگزاری آزمون طراحی در رشته مهندسی باعث انتقاد شماری از داوطلبان شده، نوع طراحی سوال بود.

به گفته برخی از داوطلبان گیلانی، صورت سوال سردرگم کننده و به زعم تعدادی اشتباه بود. به گونه‌ای که بعد از اعتراضات صورت گرفته توسط تعدادی از داوطلبان هنگام آزمون، مسئولان حوزه‌های امتحانی بوسیله بلندگو با ارائه توضیحات شفاهی درصدد رفع برخی ابهامات برآمدند. در تعدادی از حوزه های امتحانی هم مراقبین و مسئولان برگزاری امتحانات به داوطلبان اعلام کردند که اطلاعی از چند و چون سوالات ندارند.

این توضیحات البته در تمام حوزه‌های امتحانی صورت نگرفته و برخی داوطلبان در حالی7ساعت برای طراحی خواسته شده وقت صرف کردند که نسبت به روشن نبودن صورت سوال انتقاد داشتند.

حالا داوطلبان ورود به حرفه مهندسان در رشته معماری (طراحی) با انتقاد از اشتباه و یا ایرادات مفهومی که بر سوال مهم آزمون وارد بود می‌گویند:مجریان برگزاری آزمون باید نسبت به موضوع روشنگری کرده و با بررسی سوال از سوی افراد خبره نسبت به اعلام نمره آزمون و یا آزمون دوباره اقدام کنند.