منابع خبری گزارش دادند که که وزرای خارجه کشورهای عربی در نشست امروز یکشنبه خود در قاهره درباره بازگشت سوریه به اتحادیه عرب توافق کردند.

وزرای خارجه عرب درباره بازگشت سوریه به اتحادیه عرب موافقت کردند

کلانشهر: شبکه سعودی «العربیه» امروز ( یکشنبه) گفت: وزرای خارجه عرب در نشست فوق العاده خود که امروز در قاهره برگزار شد، با بازگشت مشروط سوریه به اتحادیه عرب موافقت کردند.

 

از اسفند ماه سال ۱۳۸۹ که بحران سوریه آغاز و به جنگ بین المللی تبدیل شد و با کمک جبهه غربی – عربی – صهیونیستی، گروه های تروریستی – تکفیری پا به عرصه جنگ سوریه گذاشتند، مردم سوریه روز خوشی را شاهد نبوده‌اند و همواره در نگرانی به سر برده‌اند.

 

هرچند ارتش این کشور به کمک رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی توانستند بسیاری از گروه‌های تروریستی همچون داعش را شکست دهند، ولی حضور تروریست‌های مورد حمایت آمریکایی در شرق و شمال شرق سوریه از سال ۱۳۹۶ امکان برقراری امنیت در سراسر خاک این کشور برای سوری‌ها را فراهم نکرده و اقدامات بی‌شمار تروریست‌های آمریکایی و مزدوران تحت امرشان هنوز کام مردم سوریه را تلخ نگاه داشته است.

 

در پی وقوع زلزله مهیب هفت و هشت دهم ریشتری ۱۷ بهمن ماه شمال غرب سوریه (و جنوب ترکیه) که خسارت‌های زیادی به بار آورد، باب کمک‌های برخی کشورهای جهان به سوریه باز شده است.

 

از این تاریخ چند هیات سیاسی، پارلمانی به دمشق سفر کرده‌اند و راه بازگشت دمشق به اتحادیه عرب هموار شده است.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری:

نظر شما:

security code