معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: درمورد لایحه عفاف و حجاب نکته کلیدی لایحه این است که برخی موارد که تاکنون به عنوان جرم قلمداد می‌شد به تخلف تبدیل می‌شود و به تبع آن دیگر نیاز نیست در همه موارد پرونده‌ای در قوه قضادیه تشکیل شود؛ بلکه مجریان می‌توانند اقدام لازم را انجام دهند؛ مثلا فرد متخلف را جریمه کنند. 

در لایحه جدید عفاف و حجاب، تخلف جایگزین جرم شده و مجریان می توانند جریمه کنند

کلانشهر: سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهو در مورد ارسال لایحه از جانب قوه قضائیه به دولت، با موضوع حل برخی مشکلاتی که در حوزه حجاب وجود دارد، گفت: بله این لایحه از سوی قوه قضائیه به دولت ارسال شده است و در کمیسیون حقوقی قضایی دولت در دست بررسی است و علی القاعده به زودی در دولت مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

 وی در مورد کلیات این لایحه افزود: نکته کلیدی لایحه این است که برخی موارد که تاکنون به عنوان جرم قلمداد می‌شد به تخلف تبدیل می‌شود و به تبع آن دیگر نیاز نیست در همه موارد پرونده‌ای در قوه قضائیه تشکیل شود؛ بلکه مجریان با استفاده از اختیاراتی که به آنان داده می‌شود، می‌توانند اقدام لازم را انجام دهند؛ مثلا فرد متخلف را جریمه کنند.

 

 

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه باید توجه داشت براساس قانون اساسی، لایحه‌ی قضایی توسط قوه قضائیه تدوین و در دولت مطرح و پس از تصویب، تقدیم مجلس می شود تا مراحل خود را طی کند.

 

سید محمد حسینی در پایان گفت: این لایحه بخاطر اهمیت و آثاری که دارد با دقت در دولت در حال بررسی است و رئیس مجلس هم اعلام کرده که بلافاصله پس از وصول به مجلس، مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس هم بر سرعت عمل در تصویب این لایحه تاکید دارند.