فصل گرما که فرا می رسد همه به دنبال نوشیدنی هایی برای کم کردن عطش خود هستند، اما می توان به جای نوشابه های پرضرر از نوشیدنی های خنک و مفید استفاده کرد.

متخصص طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: در فصل گرما برای پیشگیری از گرما زدگی تهیه شربت سکنجبین و تخم کاسنی، عناب و زرشکو خاکشیر یخ زده و آبلیمو می تواند به میزان قابل توجهی مفید باشد.
شربت سکنجبین و تخم کاسنی
برای تهیه سکنجبین سه پیمانه شکر را با چهار پیمانه آب و یک پیمانه سرکه انگوری یا سرکه سیب بجوشانید، کمی از شربت را با یک قاشق چایخوری تخم کاسنی خیس خورده و یک لیوان آب بنوشید.
شربت عناب و زرشک
10عدد عناب را له کرده با دو قاشق غذاخوری زرشک در یک و نیم لیوان آب بجوشانید تا یک لیوان بماند سپس مواد را صاف کرده و با یک قاشق غذاخوری شکر شیرین کنید و خنک بنوشید.
شربت خاکشیر یخ زده و آبلیمو
دو قاشق غذاخوری خاکشیر خیسانده را در جایخی بریزید، دو قاشق غذاخوری شکر، دو عدد لیمو تازه و یک لیوان آب را هم بزنید و یک مکعب خاکشیر یخ زده در آن انداخته و بعد از هم زدن میل کنید.
شربت به لیمو
برای تهیه این شربت پیمانه شکر را با یک پیمانه آب کمی جوشانده، سپس یک پیمانه آب لیمو تازه اضافه کنید و بعد از کمی جوشیدن خاموش کنید، این شربت را با آب خنک رقیق کرده و میل کنید.
دوغ ترش و تخم شربتی
دو قاشق غذاخوری تخم شربتی را در آب خیسانده، با یک لیوان دوغ ترش رقیق مخلوط کنید و خنک بنوشید.
نظر شما: