اجلاس استانداران استان های ساحلی دریای خزر با حضور مقامات عالی رتبه پنج کشور منطقه، امروز به ابتکار ایران و با هدف تقویت همکاری های اقتصادی، ترانزیتی و زیست محیطی در رشت آغاز شد.

گزارش تصویری؛آغاز اجلاس استانداران خزر در رشت با محوریت توسعه منطقه ای
اختصاصی کلانشهر: الهه فلاح-اجلاس استانداران استان های ساحلی دریای خزر با محوریت «خزر، پل دوستی و توسعه منطقه ای» صبح سه شنبه در رشت آغاز به کار کرد. این رویداد منطقه ای با حضور ۵ استاندار از ایران و ۷ استاندار از روسیه، قزاقستان، ترکمنستان و جمهوری آذربایجان و به استناد مصوبه هیات دولت در تالار مرکزی رشت در حال برگزاری است.

این نشست در قالب یک پنل عمومی و سه پنل تخصصی در حوزه های اقتصاد و سرمایه گذاری، ترانزیت و لجستیک، و محیط زیست و شیلات دنبال می شود. معاون اول رئیس جمهور، وزرای امور خارجه و صمت، نماینده ویژه ایران در امور دریای خزر، روسای سازمان های محیط زیست، بنادر، شیلات و شماری از سفرا نیز در این اجلاس حضور دارند.

در جریان این نشست، هیات های رسمی پنج کشور موضوعاتی از جمله توسعه کریدور شمال-جنوب، تقویت بنادر، همکاری های زیست محیطی و گردشگری، ایجاد ترتیبات تجاری و پروژه های مشترک استانی را بررسی می کنند.

براساس اعلام استاندار گیلان،این اجلاس زمینه ای برای افزایش هماهنگی منطقه ای، معرفی ظرفیت های اقتصادی استان های ساحلی و برنامه ریزی جهت برگزاری نمایشگاه های تجاری مشترک فراهم می کند.