نشست مشترک بررسی ظرفیت ها و راهکارهای توسعه ای شهرستان بندرانزلی با حضور محمدصالح ضیایی فرماندار شهرستان، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار بندرانزلی و مصطفی طاعتی مقدم، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی برگزار شد.

محورهای اصلی این جلسه شامل ارتقای زیرساخت های شهری و خدمات عمومی، حمایت هدفمند از سرمایه گذاری های بخش خصوصی به ویژه در حوزه گردشگری، صنایع دریایی و خدمات بندری، توسعه همکاری های فرهنگی و اجتماعی، و ایجاد فرصت های پایدار اشتغال به ویژه برای جوانان بود.
مصطفی طاعتی مقدم در این نشست با اشاره به جایگاه ویژه بندرانزلی در اقتصاد دریامحور شمال کشور اظهار داشت: شهرستان بندرانزلی به واسطه برخورداری از مزیت های طبیعی، بندری، گردشگری و انسانی، ظرفیت تبدیل شدن به یکی از کانون های اصلی توسعه اقتصادی و خدماتی در شمال کشور را دارد و سازمان منطقه آزاد انزلی آمادگی دارد در چارچوب قوانین و وظایف حاکمیتی خود، از طرح ها و پروژه های مشترک مدیریت شهری حمایت کند.
وی افزود: همگرایی میان شهرداری، شورای شهر، فرمانداری و سازمان منطقه آزاد انزلی می تواند زمینه ساز تسریع در اجرای پروژه های عمرانی، افزایش جذابیت سرمایه گذاری و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان باشد.
در ادامه، فرماندار بندرانزلی و اعضای شورای اسلامی شهر نیز ضمن قدردانی از رویکرد تعاملی سازمان منطقه آزاد انزلی، بر لزوم تسریع در اجرای پروژه های زیرساختی و سرمایه گذاری مشترک تأکید کردند و خواستار استفاده حداکثری از ظرفیت های منطقه آزاد برای حل مسائل شهری و توسعه متوازن شهرستان شدند.
در پایان این نشست، مقرر شد کارگروه های مشترکی با حضور نمایندگان مدیریت شهری و سازمان منطقه آزاد انزلی تشکیل شود تا پیگیری مصوبات، تدوین برنامه های اجرایی و هماهنگی میان دستگاه ها به صورت منسجم و مستمر انجام گیرد.
نظر شما:
مدیرعامل منطقه آزاد انزلی: مجتمع بندری کاسپین مهم ترین بندر نسل جدید ایران است
بندر كاسپین؛ سكوی استراتژیك ایران برای اتصال به بازار ۳۰۰ میلیون نفری اوراسیا
آغاز عملیات ترانزیت ریلی سوخت از بندر کاسپین برای نخستینبار
همافزایی سازمان منطقه آزاد انزلی و شستا برای بهرهبرداری از ظرفیتهای کریدور اوراسیا
تغییر در فرمانداری خمام و بندرانزلی؛ عصمت محمددوست جایگزین ضیایی شد/ فرمانداران زن گیلان به ۳ نفر رسیدند