شهروندان وقتی به یاد خودروسازی داخلی می‌افتند که هنوز در اصول اولیه ایمنی تولید خودرو باقی مانده‌اند و ایربگ (کیسه هوا) ترمز کاسه‌ای یا دیسکی، سنسور و حتی زه و پلاستیک روکش اتومبیل را به عنوان آپشن به خریدار بدون حق انتخاب با چند برابر ارزش خودرو می‌فروشند به جای غبطه، حسرت و افسوس بی پایان نصیبشان می‌شود

رونمایی از امکانات شگفت انگیز خودرو های روز دنیا و حسرت بی پایان مردم ایران
اختصاصی کلانشهر- طی روز‌های گذشته انتشار چند ویدئو از تکنولوژی‌های شگفت‌انگیز به کار رفته بویژه در خودروی BMW که قابلیت تغییر رنگ دارد و خودرو‌های تسلا که صاحبان‌شان می‌توانند از راه دور، برخی از تنظیمات اتومبیل‌شان را مانند دمای هوای کابین تنظیم کنند و در روز‌های برفی با گرم کردن کابین خودرو، برفی که روی خودرو نشسته را آب کنند، باعث خشنودی عمومی در جهان شده است.

گفتیم خشنودی عمومی در جهان، چون اکثر مصرف‌کنندگان جهانی می‌دانند که با گذشت زمان کمی آنها می‌توانند در خودروهای خریداری شده خود از این قبیل ویژگی‌ها بهره ببرند چون در خودروسازی روز دنیا دیگر موضوع اصلی امنیت خودرو و سرنشینان اتومبیل نیست. به این دلیل که کارخانه‌های خودروسازی جهان با ساخت خودرو‌های با استاندارد بالا هنگام تصادف‌های شدید هم جان سرنشینان را از مرگ حفظ می‌کنند.

در ایران اما مشاهده این قبیل پیشرفت‌ها که در راستای رفاه هر چه بیشتر خریداران خودرو‌ها است باعث حسرت بی‌پایان برای خریداران خودرو‌های داخلی است.

شهروندان وقتی به یاد خودروسازی داخلی می‌افتند که هنوز در اصول اولیه ایمنی تولید خودرو باقی مانده‌اند و ایربگ (کیسه هوا) ترمز کاسه‌ای یا دیسکی، سنسور و حتی زه و پلاستیک روکش اتومبیل را به عنوان آپشن به خریدار بدون حق انتخاب با چند برابر ارزش خودرو می‌فروشند به جای غبطه، حسرت و افسوس بی پایان نصیبشان می‌شود.

تراژدی ماجرا اینجاست که گاهی برای خرید اتومبیل‌هایی که خریدار می‌داند با یک تصادف ممکن است تا کابین مسافر جمع شود و تمام سرنشینان جان خود را از دست بدهند، علاوه بر آنکه باید چند برابر قیمت ارزش خودرو وجه پرداخت کند که باید ماه‌ها قبل این پول را پرداخت کرده و در صف انتظار چند ماهه و حتی بیشتر از یک سال منتظر دریافت ارابه‌ی احتمالی مرگش باشد.

بخش کمدی ماجرا هم افزایش قیمت همین خودرو‌ها حتی بعد از سواری طولانی مدت چند ساله است. موضوعی که در کمتر جایی از جهان به جز اقتصاد آشفته‌ی ایران می‌توان مانندش را پیدا کرد.