مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در پیامی درگذشت فریده (فاطمه) توکلی، پیشکسوت بازیگری،کارگردان تئاتر و شاعر استان را تسلیت گفت.

پیام تسلیت مدیرکل فرهنگ و ارشاد گیلان در پی درگذشت هنرمند نمایش استان
کلانشهر : در پیام رضا ثقتی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان آمده است:درگذشت هنرمند پیشکسوت عرصه تئاتر فریده (فاطمه) توکلی موجب تأثر و تألم شد. (بیشتر بخوانید)

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلانبی شک نقش آفرینی‌های این هنرمند در اذهان مردم هنردوست این خطه به یادگار خواهد ماند.
این جانب ضمن ابراز همدردی، فقدان این هنرمند برجسته را به خانواده محترم، جامعه هنری و گیلانیان عزیز تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال مغفرت و رحمت واسعه برای آن مرحوم و صبر و بردباری بازماندگان محترم را خواستارم.

 فریده (فاطمه) توکلی که بیش از نیم قرن به عنوان بازیگر،کارگردان تاتر و شاعر در گیلان مشغول کار بود درگذشت.

این هنرمندِ متولد هزار و سیصد و بیست و هشت رشت طی سال‌های اخیر با بیماری سرطان دست و پنجه نرم کرده بود و در سال هزار و سیصد و چهل و یک با بازی در نمایشنامه «بهترین بابای دنیا» نوشته غلامحسین ساعدی وارد دنیای تئاتر شد در شانزده سالگی با نمایشنامه بامها و زیر بامها در دو جشنواره کشوری مقام اول را به دست آورد.

او طی حدود شصت سال فعالیت نمایشی، در آثار مختلفی به عنوان بازیگر و کارگردان هنرنمایی کرد. در رادیو گیلان هم فعالیت‌های مختلفی از او به یادگار مانده است.توکلی در چندین جشنواره و یادواره از جمله یادواره نمایش‌های مذهبی حدیث که از سوی حوزه هنری گیلان برگزار شده بود به عنوان دبیر فعالیت داشت.

نظر شما:

security code