مدیرکل هواشناسی گیلان:

دمای گیلان تا ۱۲ درجه کاهش می یابد/ احتمال آبگرفتگی معابر


۱۴۰۱/۰۷/۲۸ - ۱۹:۵۱ | کد خبر: ۲۶۸۵۶ چاپ

مدیرکل هواشناسی گیلان، با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی تا روز یکشنبه هفته آینده،خاطرنشان کرد:کاهش هشت تا ۱۲ درجه ای متوسط دمای هوای استان پیش بینی می شود.

دمای گیلان تا ۱۲ درجه کاهش می یابد/ احتمال آبگرفتگی معابر
کلانشهر: محمد دادرس، آسمان گیلان را صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش ابر و وزش باد جنوبی دانست و اظهار کرد:بیشینه و کمینه دمای هواس استان طی امروز بین  ۱۴ تا ۲۸ درجه سلسیوس در نوسان است.

وی نقشه های هواشناسی را نشان دهنده فعالیت جریتمات جنوبی در منطقه تا فردا دانست و افزود:بر این اساس طی امروز و فردا شرایط برای وزش باد جنوبی به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها و افزاسش دما در استان فراهم است.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه از عصر جمعه با نفوذ تدریی سامانه ناپایدار به منطقه شاهد روند افزایش ابر و وزش باد شدید و بارندگی شدید و خیلی شدید خواهیم بود، گفت: احتمال رعد و برق و تگرگ نیز وجود دارد.

دادرس، با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی تا روز یکشنبه هفته آینده،خاطرنشان کرد: کاهش هشت تا ۱۲ درجه ای متوسط دمای هوای استان پیش بینی می شود.

وی از احتمال آبگرفتگی معابر و اختلال در تردد و بالا آمدن ناگهانی سطح آب و طغیان رودخانه ها و جاری شدن سیلای خبر داد و عنوان کرد:خسارت به محصولات کشاورزی و تخریب پل ها دور از انتظار نیست.

نظر شما:

security code