قابل توجه مدیران کشاورزی گیلان؛

یوسف هاشمی،‌ کاشف برنج هاشمی در بیمارستان بستری شد


۱۴۰۱/۰۹/۱۷ - ۱۸:۴۸ | کد خبر: ۲۸۸۹۸ چاپ

این انتظار وجود دارد که مدیران سیاسی و جهاد کشاورزی استان گیلان با حضور در بیمارستان به ملاقات این کشاورز بروند و در صورت لزوم پیگیر مشکلات احتمالی پیرامون درمانش باشند. چون هاشمی‌زاده بدون ادعا و تبلیغات، طی چند دهه گذشته خدمات زیادی به بهبود کیفیت و امنیت غذایی گیلان و ایران کرده است.

یوسف هاشمی،‌ کاشف برنج هاشمی در بیمارستان بستری شد
اختصاصی کلانشهر: یوسفی هاشمی زاده کاشف برنج مشهور و کیفی «هاشمی» به دلیل بیماری در بیمارستان قائم رشت بستری شد.

این برنجکار مشهور گیلان که رقم فراگیر «هاشمی» حاصل سال‌ها تلاش و ذکاوت او در شالیزارهای روستای چاپارخانه خمام است به دلیل مشکل ریه از دو روز قبل در بیمارستان قائم رشت بستری شده است.

هاشمی زاده(مشهور به هاشمی) یکی از مشهورترین کشاورزان ایران است که بعد از سالها شالیکاری و با تکیه برمشاهده،هوش،بررسی و آزمون و خطا موفق شد رقم پرمحصول و خوش طعم هاشمی را از ارقام سنتی و آسیب پذیر برنج گیلان به دست آورد.

برنجی که در مدتی کوتاه به شالیزارهای سراسر گیلان، مازندران و حتی ایران راه یافت و در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین برنج‌های خانواده‌های ایرانی است.(بیشتر بخوانید)

شهریورماه گذشته، رامین هاشمی زاده پسر این کشاورز کتاب تاریخچه برنج هاشمی را منتشر کرد. این کتاب؛ روایت کاشف فروتن برنجی است که طی سه دهه گذشته بخش اعظم شالیزارهای گیلان و ایران با آن کشت شده و سفره‌های میلیون‌ها ایرانی را پر از عطر و طعم کرده است. (بیشتر بخوانید)
undefined

این کشاورز طی سالهای گذشته تلاش کرد که برنج هاشمی را به ثبت برساند که علی رغم تلاش های خود و فرزندانش و وعده های مختلف مسئولان سیاسی و کشاورزی استان تاکنون میسر نشده است.

این انتظار وجود دارد که مدیران سیاسی و جهاد کشاورزی استان گیلان با حضور در بیمارستان به ملاقات این کشاورز بروند و در صورت لزوم پیگیر مشکلات احتمالی پیرامون درمانش باشند. چون هاشمی‌زاده بدون ادعا و تبلیغات، طی چند دهه گذشته خدمات زیادی به بهبود کیفیت و امنیت غذایی گیلان و ایران کرده است.

کلانشهر برای این کشاورز نمونه ایران آرزوی سلامتی می‌کند و امیدوار است با تلاش‌های کادر درمان بیمارستان قائم رشت و خانواده، این شالیکار به زودی امکان فعالیت و نظارت بر زمین‌های برنجکاری‌اش را داشته باشد.