اینکه مدیران ارشد اقتصادی که سوار بر خودروی سوزوکی ویتارای ساخت ژاپن بودند و بعد از واژگونی اتومبیل‌شان حتی به خدمات اورژانس هم نیاز پیدا نکردند جای خوشحالی دارد. تراژدی اما برای خانواده ۴ جوان نخبه دانشجوی پزشکی شکل گرفت که مجبور شدند جنازه بچه‌هایشان را از لابلای تابوت متحرک ساخت کارخانه‌های مورد حمایت نماینده‌هایی مانند میرسلیم جمع‌آوری کنند

مدیرانی که در تصادف با سوزوکی ژاپن خراش پیدا نکردند/۴دانشجوی پزشکی که در پژو پارس جان دادند
اختصاصی کلانشهر: اخیراً مصطفی میرسلیم نماینده تهران در مجلس که سابقه عضویت در هیأت مدیره چند شرکت خودروسازی را هم دارد اعلام کرد که تفاوتی بین تویوتا لندکروز به عنوان یکی از ایمن‌ترین و محکم‌ترین خودرو‌های ژاپنی در تمام جهان با پژو ۲۰۶ تولید ایران نیست.(بیشتر بخوانید)

طی دو هفته‌ای که از اظهارنظر مدافع دائمی خودرو‌های بی‌کیفیت داخلی می‌گذرد انتقادات مختلفی از میرسلیم صورت گرفته است. مانند همیشه هم طی این زمان تصادفات مرگباری در ایران به وقوع پیوسته. امروز پنج شنبه هجدهم خردادماه اما خبر دو تصادف در دو سوی ایران باعث شد تا بار دیگر اظهارات نادرست میرسلیم به چالش کشیده شود.

خبر اول اینکه خودروی معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران که به همراه چند کارشناس عازم ماموریت کاری در شهرستان بروجرد لرستان بودند دچار سانحه شد.
undefined

براساس اطلاعات منتشر شده از سوی اورژانس، خودروی سوزوکی مدیران مربوطه بعد از انحراف در جاده واژگون شد. ادامه خبر اما با اکثر خبر‌های تصادف در ایران متفاوت است: «خوشبختانه حال عمومی رئیس کل گمرک و مدیر کل بین‌الملل گمرک و سایر سرنشینان مساعد بوده و نیازی به اعزام به بیمارستان نداشتند.» (بیشتر بخوانید)

حالا در ادامه به خبر دیگری توجه کنید: در یک حادثه رانندگی در مسیر کازرون به بوشهر، ۴ نفر از دانشجویان دوره کارورزی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر جان خود را از دست دادند. این دانشجویان سوار بر یک پژو پارس بودند. پژویی که توسط ایران خودرو ساخته می‌شود. همان کارخانه‌ای که ۲۰۶ مورد تأیید آقای میرسلیم را هم می‌سازد.

البته که به جز این تصادف در سراسر ایران فقط طی همین ۲۴ساعت گذشته ده‌ها تصادف منجر به مرگ، نقص عضو و جراحات شدید گزارش شده است. مانند مرگ راننده تصادف نیسان وانت در تایباد، ۲سرنشین کشته شده در تصادف با سمند، مرگ مجری جوان رادیو و تلویزیون هرمزگان در تصادف با ۲۰۶، درگذشت دانشجوی پرستاری در بندرعباس و...

اینکه مدیران ارشد اقتصادی که سوار بر خودروی سوزوکی ویتارای ساخت ژاپن بودند و بعد از واژگونی اتومبیل‌شان حتی به خدمات اورژانس هم نیاز پیدا نکردند و با اتومبیلی دیگر به مسیر خود ادامه دادند جای خوشحالی دارد. تراژدی اما برای خانواده ۴ جوان نخبه یعنی محمد حقانی دانشجوی ورودی ۹۸، محمدرضا کشتکار دانشجوی ورودی ۹۶، زهره محمدی دانشجوی ورودی ۹۶ و سکینه ابراهیمی دانشجوی ورودی ۹۶ شکل گرفت.

پدر و مادرانی که برای پایان تحصیلات فرزندانشان و دیدن لباس پزشکی بر تنشان لحظه شماری می‌کردند مجبور شدند جنازه بچه‌هایشان را از لابلای تابوت متحرک ساخت کارخانه‌های مورد حمایت نماینده‌هایی مانند میرسلیم جمع‌آوری کنند و آرزو‌هایشان را به خاک بسپارند. در حالی که این دور باطل همچنان ادامه دارد و ایمنی خودرو در ایران دغدغه‌ای بی‌اهمیت است.

سی ام اردیبهشت ماه مهدی قمصریان مدیرعامل صندوق خسارات بدنی کشور  میزان تلفات جاده‌ای طی یک هفته در کشور را معادل سقوط ۲ هواپیما اعلام کرد. همین امروز هم تیمور حسینی جانشین رئیس پلیس راهور پلیس گفت: پلیس موظف است و تکلیف قانونی دارد خودرو‌هایی که تأیید‌های لازم را از سازمان‌های استاندارد، محیط زیست و صمت دارد را شماره‌گذاری کند حتی اگر بداند که این خودرو ناایمن است و ممکن است در تصادفات دچار آتش‌سوزی شود! (اینجا بخوانید)