نشست مشترک بررسی ظرفیت ها و راهکارهای توسعه ای شهرستان بندرانزلی با حضور محمدصالح ضیایی فرماندار شهرستان، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار بندرانزلی و مصطفی طاعتی مقدم، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی برگزار شد.

محورهای اصلی این جلسه شامل ارتقای زیرساخت های شهری و خدمات عمومی، حمایت هدفمند از سرمایه گذاری های بخش خصوصی به ویژه در حوزه گردشگری، صنایع دریایی و خدمات بندری، توسعه همکاری های فرهنگی و اجتماعی، و ایجاد فرصت های پایدار اشتغال به ویژه برای جوانان بود.
مصطفی طاعتی مقدم در این نشست با اشاره به جایگاه ویژه بندرانزلی در اقتصاد دریامحور شمال کشور اظهار داشت: شهرستان بندرانزلی به واسطه برخورداری از مزیت های طبیعی، بندری، گردشگری و انسانی، ظرفیت تبدیل شدن به یکی از کانون های اصلی توسعه اقتصادی و خدماتی در شمال کشور را دارد و سازمان منطقه آزاد انزلی آمادگی دارد در چارچوب قوانین و وظایف حاکمیتی خود، از طرح ها و پروژه های مشترک مدیریت شهری حمایت کند.
وی افزود: همگرایی میان شهرداری، شورای شهر، فرمانداری و سازمان منطقه آزاد انزلی می تواند زمینه ساز تسریع در اجرای پروژه های عمرانی، افزایش جذابیت سرمایه گذاری و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان باشد.
در ادامه، فرماندار بندرانزلی و اعضای شورای اسلامی شهر نیز ضمن قدردانی از رویکرد تعاملی سازمان منطقه آزاد انزلی، بر لزوم تسریع در اجرای پروژه های زیرساختی و سرمایه گذاری مشترک تأکید کردند و خواستار استفاده حداکثری از ظرفیت های منطقه آزاد برای حل مسائل شهری و توسعه متوازن شهرستان شدند.
در پایان این نشست، مقرر شد کارگروه های مشترکی با حضور نمایندگان مدیریت شهری و سازمان منطقه آزاد انزلی تشکیل شود تا پیگیری مصوبات، تدوین برنامه های اجرایی و هماهنگی میان دستگاه ها به صورت منسجم و مستمر انجام گیرد.
نظر شما:
مدیرعامل منطقه آزاد انزلی: مجتمع بندری کاسپین مهم ترین بندر نسل جدید ایران است
بندر كاسپین؛ سكوی استراتژیك ایران برای اتصال به بازار ۳۰۰ میلیون نفری اوراسیا
همافزایی سازمان منطقه آزاد انزلی و شستا برای بهرهبرداری از ظرفیتهای کریدور اوراسیا
آغاز عملیات ترانزیت ریلی سوخت از بندر کاسپین برای نخستینبار
تغییر در فرمانداری خمام و بندرانزلی؛ عصمت محمددوست جایگزین ضیایی شد/ فرمانداران زن گیلان به ۳ نفر رسیدند