هوای گیلان بارانی و برفی می‌شود


۱۴۰۱/۱۱/۰۹ - ۱۵:۰۴ | کد خبر: ۳۱۰۳۶ چاپ

کارشناس هواشناسی گیلان با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی برای این استان گفت: بر اساس بررسی نقشه‌های هواشناسی باران نواحی جلگه ای و برف ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان را فرا می‌گیرد.

هوای گیلان بارانی و برفی می‌شود
کلانشهر: سمانه نگاه اظهار کرد: با افزایش ابر و آغاز بارندگی‌ها از امروز تا چهارشنبه، برف یا مخلوط باران و برف ارتفاعات استان در برمی‌گیرد، ضمن اینکه هم اینک در منطقه جیرنده شهرستان رودبار بارش برف جریان دارد.

وی با اشاره به بارش باران از امروز یکشنبه در برخی مناطق جلگه‌ای گیلان و تقویت سیستم بارشی در روز سه‌شنبه اضافه کرد: بارندگی‌ها طی این مدت قابل ملاحظه نیست اما آسمان استان تا چهارشنبه هفته جاری ابرناک خواهد بود.

نگاه با بیان اینکه دمای هوای استان تا چهارشنبه سه تا پنج درجه کاهش می‌یابد، بیان کرد: سردترین دمای هوا طی ۲۴ ساعت گذشته با صفر درجه سانتیگراد مربوط به دیلمان و گرمترین با ۱۵ درجه مربوط به رودبار است.

کارشناس هواشناسی گیلان دمای فعلی رشت را هفت درجه سانتیگراد عنوان و خاطر نشان کرد: انجام امور بندری طی این مدت مناسب است.

هوای استان گیلان از پنجشنبه گذشته به مدت سه روز آفتابی بود. هوای آفتابی و افزایش دما گیلان را فرا می‌گیرد

طرح زمستانی یگان های امدادی گیلان شامل یک‌هزار و ۶۹۷ نفر از نیروهای امدادی اعم از پلیس، هلال‌احمر، اورژانس، آتش‌نشانی، راهدای و حمل و نقل جاده‌ای و امدادخودرو از ۲۳ آذرماه در این استان آغاز شده و تا ۲۰ اسفند برای خدمات رسانی به هم استانی ها و مسافران در طول محورهای جاده ای استان فعال است.