khanekhodro

تلاش قالیباف برای کسب رای هواداران ابراهیم رئیسی و ترک زبان ها؟

علی نیکزاد رسما رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف شد


۱۴۰۳/۰۳/۲۱ - ۱۷:۳۹ | کد خبر: ۴۴۷۸۱ چاپ

علی نیکزاد نماینده اردبیل در مجلس و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی رسماً به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف منصوب شد.

علی نیکزاد رسما رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف شد
اختصاصی کلانشهر: ساعاتی بعد از گمانه زنی ها، علی نیکزاد که در انتخابات سال 1400 ریاست جمهوری به عنوان رئیس ستاد سید ابراهیم رئیسی، فعالیت می کرد به طور رسمی ریاست ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف را برعهده گرفت.

علی نیک زاد ثمرین 59ساله در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که اسفندماه سال گذشته برگزار شد به عنوان نماینده اردبیل، سرعین، نمین به مجلس راه پیدا کرد. او هشتم خردادماه بعد از آنکه محمدباقر قالیباف به ریاست مجلس رسید موفق شد به عنوان نایب رئیس دوم مجلس نامش را ثبت کند.

نیکزاد در مجلس یازدهم هم حضور داشت. او ریاست ستاد سید ابراهمی رئیسی در سال 1400 را هم عهده دار بود. رئیس جمهور فقید در جریان انتخابات سال 1396 ریاست جمهوری هم برای نیکزاد همین حکم را صادر کرده بود. 

 نیکزاد در دولت دوم محمود احمدی نژاد به عنوان وزیر مسکن فعالیت کرد . همچنین در مقاطعی به عنوان سرپرست وزارت راه و  ارتباطات و فناوری اطلاعات هم مشغول کار بود.
نیکزاد

این چهره، مدتی هم در سمتِ رئیس هیئت مدیره گروه توسعه ساختمان تدبیر (وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام) هم فعال بود.

نیکزاد یکی از 80چهره ای بود که چند روز قبل با حضور در وزارت کشور برای انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم ثبت نام کرد. اما بیستم خردادماه ساعاتی قبل از اعلام اسامی تایید صلاحیت شده ها توسط شورای نگهبان گفت به نفع نیروهای انقلاب از ادامه کار به عنوان نامزد انصراف داده است.

حالا اعلام شد که محمدباقر قالیباف یکی از 6نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیکزاد را به ریاست ستادهای انتخاباتی اش منصوب کرده است.

به نظر می رسد محمدباقر قالیباف با انتخاب نیکزاد به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی اش علاوه بر چشم دوختن به بخشی از سبد آرای سید ابراهیم رئیسی بواسطه فعالیت نیکزاد در ستادهای او، به مساله قومیت هم بی توجه نبوده است. چه نیکزاد دارای پایگاه رای در استان اردبیل و احتمالا بخش هایی از مناطق ترک زبان ایران است.

موضوعی که این روزها بواسطه حضور مسعود پزشکیان نماینده تبریز در مجلس و کاندیدای مورد وثوق جریان اصلاحات در انتخابات ریاست جمهوری مورد توجه قرار گرفته است. تعدادی از تحلیلگران با اشاره به محبوبیت پزشکیان در استانهای آذربایجان غربی و شرقی و حتی مناطق کردنشین ایران بواسطه مادر کردتبار پزشکیان، شانس او را برای آرای افرادی که دغدغه قومیت دارند بالا ارزیابی می کنند.

پیام رئیس جمهور پزشکیان در پی شهادت سید حسن نصرالله
جهان فراموش نمی کند که فرمان این حمله تروریستی از نیویورک صادر شد
رئیس جمهور در مراسم آغاز سال تحصیلی در دانشگاه تهران:
در برابر حرف درست ایستادن ظلم است
پزشکیان در دیدار ایرانیان مقیم آمریکا:
از همه نخبگان در مسیر ساختن ایران کمک خواهم گرفت
غیر از مدعوین کسی حق ورود به مجلس را ندارد
جلسات سه‌شنبه‌های مجلس نظارتی می‌شود

نظر شما:

security code