بارش برف و باران در ۱۱ استان کشور


۱۳۹۹/۱۱/۲۷ - ۱۸:۰۱ | کد خبر: ۱۱۷۵۸ چاپ

بارش برف و باران از فردا در 11 استان کشور آغاز می شود.  این سامانه بارشی فردا، برخی مناطق استان‌های آذربایجان غربی، کرمانشاه، ایلام، همدان، لرستان، کردستان، آذربایجان شرقی و ارتفاعات زنجان، قزوین، البرز و تهران را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

بارش برف و باران در ۱۱ استان کشور
کلانشهر: روز چهارشنبه سامانه بارشی تقویت شده و در استان‌های شمال غرب، غرب، برخی مناطق جنوب غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های البرز مرکزی، شاهد بارش برف، باران و رعد و برق خواهیم بود.

همچنین این سازمان برای فردا (سه شنبه) و چهارشنبه در غرب و جنوب غرب و چهارشنبه و پنجشنبه علاوه بر این مناطق در مرکز، شرق و شمال شرق وزش باد شدید و در برخی مناطق پدیده گردوخاک پیش بینی کرده است که طی این مدت، وزش باد گرم جنوبی در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل ذوب برف و وقوع بهمن نیز دور از انتظار نیست.

بر اساس اعلام این سازمان، روز پنجشنبه دامنه فعالیت سامانه گسترده‌تر شده و در برخی مناطق جنوب کشور احتمال رویداد تگرگ وجود دارد.

این سازمان برای روز جمعه در نوار شمالی و برخی مناطق غرب کشور، بارش پراکنده پیش بینی کرده است که بر این اساس، روز پنجشنبه در نیمه غربی و روز جمعه در نیمه شرقی کشور شاهد کاهش محسوس دما خواهیم بود.

خلیج‌فارس مواج و دریای خزر نیز روز چهارشنبه متلاطم پیش بینی شده است.

سازمان هواشناسی همچنین در اطلاعیه‌ای نسبت به وزش باد شدید که از فردا سه شنبه آغاز می شود و تا اواخر وقت پنجشنبه ادامه خواهد داشت، به کشاورزان سراسر کشور هشدار داده است.