مدیرکل هواشناسی گیلان خبر داد

کاهش ۷ تا ۱۴ درجه ای دمای هوای گیلان/ احتمال بارش برف شدید


۱۳۹۹/۱۲/۲۰ - ۱۷:۲۳ | کد خبر: ۱۲۲۴۷ چاپ

مدیرکل هواشناسی گیلان، از کاهش هفت تا ۱۴ درجه  ای متوسط دما طی روزهای پیش رو خبر داد و عنوان کرد: به تدریج از عصر پنجشنبه با نفوذ توده هوای سرد و بارش زا روند کاهش دما، بارندگی و بارش برف تا شنبه هفته آینده پیش بینی می شود.

کاهش ۷ تا ۱۴ درجه ای دمای هوای گیلان/ احتمال بارش برف شدید
کلانشهر: محمد دادرس در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه آسمان گیلان کمی ابری تا ابری است، اظهار کرد: در حال حاضر سیاهکل با ۱۵.۷ درجه سلسیوس و اسب وونی با ۵.۱ درجه سلسیوس به ترتیب گرم ترین و سردترین نقاط استان هستند.

وی از تقویت سامانه بارشی و سرد از فردا خبر داد و افزود: نقشه های هواشناسی نشان دهنده گذر امواج کم و بیش ناپایدار طی ۲۴ ساعت آینده از منطقه است. بر این اساس طی این مدت بارندگی پراکنده دور از انتظار نیست، اما به تدریج از عصر پنجشنبه با نفوذ توده هوای سرد و بارش زا روند کاهش دما، بارندگی و بارش برف تا شنبه هفته آینده پیش بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان، با بیان اینکه از بامداد جمعه در نواحی جلگه ای شاهد بارش باران و وزش باد شدید و خیلی شدید خواهیم بود، تصریح کرد: در ارتفاعات و دامنه ها نیز بارش برف شدید و وزش باد پیش بینی می شود. از بعد از ظهر و شب جمعه نیز در مناطق مستعد جلگه ای مخلوط باران و برف مورد انتظار است.

دادرس، از کاهش هفت تا ۱۴ درجه  ای متوسط دما طی روزهای پیش رو خبر داد و عنوان کرد: این کاهش دما بیشتر در مناطق مرکزی و شرقی استان احساس می شود و با رعد و برق و مه آلود بودن هوا همراه است.

وی آبگرفتگی، بالا آمدن آب رودخانه ها و مسیل ها، رانش و لغزش، کولاک برف در ارتفاعات و دامنه ها و احتمال وقوع بهمن را از دیگر پدیده ها دانست و متذکر شد: به تدریج طی شنبه از سمت غرب استان کاهش ناپایداری و سپس کاهش ابر داریم و از یکشنبه افزایش نسبی دما اتفاق می افتد.