بارش باران در جاده های ۵ استان


۱۴۰۰/۰۱/۰۵ - ۱۵:۳۷ | کد خبر: ۱۲۴۹۲ چاپ

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور را تشریح کرد.

بارش باران در جاده های ۵ استان
کلانشهر: سرهنگ احمد شیرانی در گفت‌وگو با ایسنا وضعیت ترافیکی در همه جاده‌ها را روان و بدون مشکل اعلام و اظهارکرد: به جز مسیر جاده شهداد به نهبندان و خرم آباد پلدختر، تمامی جاده های اصلی و مواصلاتی کشور باز است.

وی درباره وضعیت جوی جاده‌ها نیز گفت: در حال حاضر بارش باران در جاده‌های استان‌های قم، تهران، مازندران، قزوین و البرز گزارش شده است و برابر پیش بینی سازمان هواشناسی برای امروز در جادهای اکثر استان‌ها بارندگی و وزش باد رخ خواهد داد.

شیرانی با بیان اینکه رانندگی در این شرایط نیازمند آمادگی لازم و رعایت احتیاط کامل است، اظهارکرد: وزش باد شدید باعث بروز پدیده گرد و خاک و کاهش میدان دید راننده و بارندگی ها با ایجاد لغزندگی جاده‌ها موجب کاهش ضریب اصطکاک لاستیک خودرو با سطح راه شده و احتمال از دست رفتن توانایی در کنترل وسیله در سرعتهای بالا و افزایش مسافت ترمز گیری و تصادفات جلو به عقب می‌شود. رعایت سرعت مطمئنه و افزایش فاصله طولی در این شرایط از الزامات رانندگی است.

وی ادامه داد: تردد و سفر به شهرهای گروه قرمز و نارنجی ممنوع است و محدودیت تردد شبانه در تمامی شهرها کشور در گروه قرمز و زرد و آبی کماکان ادامه دارد.

به گفته شیرانی اعمال جریمه و نمره منفی گواهینامه در تخلفات حادثه ساز  همزمان انجام می گیرد.