۳۲ هزار گیلانی علیه کرونا واکسینه شدند


۱۴۰۰/۰۲/۱۲ - ۱۲:۵۸ | کد خبر: ۱۳۴۷۴ چاپ

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: تاکنون هشت مرحله واکسن ویروس کرونا به استان اختصاص یافته که به ۳۲ هزار و ۷۳۴ تن از گروه‌های در معرض خطر تزریق شده است.

۳۲ هزار گیلانی علیه کرونا واکسینه شدند

کلانشهر: دکتر آبتین حیدرزاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای شروع طرح واکسیناسیون علیه کرونا تاکنون هشت مرحله واکسن به استان اختصاص یافته است و تزریق آن برای گروه‌های در معرض خطر که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور شناسایی شدند در نظر گرفته شده است. طی هشت مرحله ۳۲هزار و ۷۳۴ تن علیه بیماری کووید ۱۹ در سطح استان واکسینه شدند.

وی ادامه داد: واکسن ها برای گروه سنی ۱۸ سال به بالا شامل پرسنل بهداشت و درمان، بیماران خاص، پاکبانان، جانبازان بالای ۵۰ درصد و شیمیایی، اعضاء نظام پزشکی و سالمندان بالای ۸۰ سال تزریق شده و ادامه دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: در حال حاضر تمام واکسن‌های اختصاص یافته وارداتی و ساخت کشورهای کره جنوبی، روسیه، چین و هند شامل اسپوتینک، سینوفارم، بهارات و آسترازنکا می باشد.

حیدرزاده با بیان اینکه سرعت انجام واکسیناسیون در استان مشروط به در دسترس بودن مقادیر کافی واکسن است، افزود: مردم برای انجام واکسن کرونا می توانند از طریق رسانه ها مانند صدا و سیما و فراخوان های تلفنی از سوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به پایگاه ها و مراکز خدمات جامع سلامت تعیین شده از سوی دانشگاه مراجعه کنند.

وی در پایان تاکید کرد: مردم بدون هماهنگی و حضوری به این مراکز مراجعه نکنند.

نظر شما:

security code