معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان از احتمال نارنجی شدن ۴ شهرستان در روزهای آینده خبر داد و گفت: گونه‌های جدید کرونا به زودی به گیلان می‌رسد.

۴ شهرستان گیلان در حال نارنجی شدن/ گونه جدید کرونا به زودی به استان می رسد

کلانشهر: آبتین حیدرزاده شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق آمار اکنون در اروپا و آمریکا بیشترین سویه‌‌های جدید در حال گردش کرونا نوع هندی و دلتا است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: اگرچه تاکنون در استان گیلان سویه هندی و دلتا مشاهده نشده اما با توجه به اینکه کرونا در گیلان به دلیل حضور مسافران از اقصی نقاط کشور در استان صعودی شد ممکن است این سویه‌ها نیز به زودی در گیلان دیده شود.

 

وی از افزایش بیماران کرونایی در 24 ساعت گذشته در گیلان خبر داد و افزود: تعداد آمار بستری‌شدگان در استان گیلان هفته گذشته به زیر 200 نفر رسیده بود و اکنون 245 نفر بیمار در بیمارستان‌ها بستری هستند که 50 نفر از آن‌ها بدحال هستند.

 

حیدرزاده خاطرنشان کرد: همچنین تا سه هفته گذشته تنها شهرستان رودبار در گیلان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار داشت که هفته گذشته آستارا نیز به این شهرستان نارنجی افزوده و این هفته نیز شهرستان ماسال نارنجی شد.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان تصریح کرد: با توجه به سیر صعودی کرونا پیش‌بینی ما این است که شهرستان‌های لاهیجان، املش، شفت و کلان‌شهر رشت نیز ممکن است در روزهای آینده نارنجی شود.

 

وی افزود: از این رو از همه هم‌استانیان تقاضا داریم که نهایت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را داشته باشند؛ استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و عدم حضور در دورهمی‌ها می‌‌تواند به کنترل بیماری در استان کمک کند.

نظر شما:

security code