شهرستان آستارا یکی از قطب‌های پرورش ماهیان خاویاری در کشور است که گونه‌های ارزشمند دریای کاسپین بوده و به سلطان ماهی کاسپین شهرت دارند.

ماهی 289 میلیون ساله در مسیر احیا/پرورش سلطان ماهی کاسپین در آستارا
کلانشهر- یکی از بزرگترین مراکز پرورش ماهیان خاویاری در شهرستان مرزی آستارا که مشرف به کوه و دریای کاسپین است، با ظرفیت و تولید ۵۰ تن گوشت سلطان ماهی کاسپین و ۶۰۰ کیلوگرم خاویار در سال در روستای قره سوی بخش لوندویل شهرستان آستارا قرار دارد.

در این مرکز گونه‌های مختلف تاس ماهیان شامل فیل ماهی، قره برون، اوزون برون، چالباش، ستره، سیبری، شیپ، استرلیاد و همچنین گونه هیبرید بستر با استفاده از تکنولوژی روز و ابزارها و شیوه‌های نوین و دانش بنیان، پرورش و به بازارهای خارجی صادر می‌شود.

ماهیان خاویاری که گونه‌های ارزشمند دریای کاسپین هستند و به سلطان ماهی کاسپین شهرت دارند، بیش از ۲۸۹ میلیون سال قدمت دارند.

در مرکز پرورش ماهیان خاویاری آستارا از استخرهای مختلف پرورش ماهی و همچنین استخر رسوب گیر به اندازه‌های دایره‌ای، هشت ضلعی و مستطیلی به متراژ ۵ هزار متر مربع استفاده می‌شود و منبع اصلی آب استخرها نیز دریای کاسپین است که به استخرهای مرکز لوله کشی شده است.

ماهیان خاویاری سرشار از انواع ویتامین‌ها بوده و گوشت بسیار لذیذ و مقوی دارند. پرورش ماهیان خاویاری با استفاده از آب دریا به منظور جلوگیری از صید بی رویه این گونه ماهیان با ارزش بالا، کمک بسیار زیادی در بازسازی ذخایر این گنجینه و فسیل‌های زنده کاسپین است.

نظر شما:

security code