پژو 207 دستی سقف شیشه‌ای یکی از سه محصولی است که در طرح پبش‌فروش این هفته ایرنخودرو قرار گرفته. همزمان با پیش‌فروش این خودرو شاهد عرضه دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک و پژو پارس نیز هستیم.

پژو 207 دستی سقف شیشه ای در کارخانه و بازار چند میلیون تومان تفاوت دارد؟
کلانشهر- متقاضیان طرح پیش‌فروش ایران خودرو درحالی باید حدود ۲۳۵ میلیون تومان پرداخت کنند که قیمت آزاد این خودرو به ۳۷۰ میلیون تومان رسیده است. پژو 207 دستی سقف شیشه‌ای از یک سال پیش عرضه شد و در حال حاضر قیمت مدل‌های کارکرده این خودرو اختلاف چندانی با صفرکیلومتر‌ها ندارد. شخصی پژو 207 دستی سقف شیشه‌ای مدل ۹۹ را ۳۵۵ میلیون تومان آگهی کرده که این رقم ۱۵ میلیون تومان کمتر از ۲۰۷ صفرکیلومتر ارزش دارد. از نظر فنی با خودرویی سروکار داریم که به موتور ۱.۶ لیتر مجهز است. حداکثر گشتاور و توان خروجی موتور پژو 207 دستی سقف شیشه‌ای ۱۴۲ نیتون‌متر و ۱۰۵ اسب بخار است. همچنین حداکثر سرعت پژو 207 سقف شیشه‌ای ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت ترکیبی آن ۶.۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود.

مشخصات ظاهری و فنی پژو 207
پژو 207 معمولی حدود پنج سال پیش روانه بازار شد. محصولی که توسط ایرانخودرو تولید می‌شود و از نظر ظاهری تفاوت‌هایی با پژو 206 دارد. تغییر شکل چراغ‌های عقب و جلو و طراحی دوباره آینه‌های جانبی همان تغییر ظاهری 207 نسبت 206 محسوب می‌شوند. ایرانخودرو از سال ۹۹ اقدام به تولید و عرضه پژو 207 پانورما –سقف شیشه‌ای- کرد که این محصول در دو نسخه دنده‌ای و اتوماتیک فروخته می‌شود. از لحاظ فنی پژو 207 به موتور TU۵ با حجم موتور ۱.۶ لیتر مجهز است و حداکثر گشتاور خروجی و توان موتور این خودرو به‌ترتیب ۱۴۲ نیوتن‌متر و ۱۰۵ اسب‌بخار است. حداکثر سرعت پژو 207 دستی سقف شیشه‌ای به ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد، شتاب این محصول ۱۱.۶ ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی آن ۶.۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

قیمت پژو 207 دستی سقف شیشه‌ای در کارخانه و بازار
پژو 207 دستی سقف شیشه‌ای حدود ۱۳۵ میلیون تومان در کارخانه و بازار اختلاف قیمت دارد. از روز سه‌شنبه پنجم بهمن متقاضیان پژو 207 دستی سقف شیشه‌ای فرصت ثبت‌نام در طرح پیش‌فروش سه‌ماهه را دارند و برای این خودرو باید حدود ۲۳۵ میلیون تومان پرداخت کنند درحالی قیمت آزاد آن به حدود ۳۷۰ میلیون تومان رسیده است. قیمت ۲۳۵ میلیون تومانی پژو 207 سقف شیشه‌ای در کارخانه برای بهمن امسال درنظر گرفته شده است. این رقم نسبت به آذر ماه که خودروسازان مجوز افزایش ۱۸ درصدی قیمت‌ها را دریافت کردند ۳۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

اخلاف قیمت پژو 207 دستی در کارخانه و بازار 

قیمت پژو 207 دستی کارکرده
پژو 207 دستی سقف شیشه‌ای سال ۹۹ عرضه شد و در بازار خودرو‌های دست‌دوم اختلاف قیمت زیادی بین این محصول و مدل‌های صفر کیلومتر وجود ندارد.
در یکی از سایت‌های خرید و فروش آنلاین پژو 207 دنده‌ای سقف شیشه‌ای با رنگ نوک مدادی، مدل ۹۹ و با کارکرد ۲۰ هزارکیلومتر ۳۵۵ میلیون تومان آگهی شده در حالی که ارزش مدل صفرکیلومتر این خودرو حدود 207 میلیون تومان است. همین خودرو با رنگ سفید، مدل ۹۸ و ۲۰ هزارکیلومتر کارکرد ۳۴۰ میلیون تومان فروخته می‌شود.
قیمت پژو 207 دنده‌ای مدل ۹۸ در یک آگهی دیگر ۳۲۰ میلیون تومان قید شده است. این یکی طی دو سال گذشته ۷۰ هزارکیلومتر مسافت طی کرده و طبق ادعای مالک از نظر فنی و بدنه سالم است. پژو 207 دنده‌ای مدل ۹۷ با رنگ آبی و کارکرد ۷۲ هزارکیلومتر ۳۰۰ میلیون تومان آگهی شده و شخصی مدل ۹۶ پژو 207 دنده‌ای را ۲۷۵ میلیون تومان می‌فروشد. این یکی سفید رنگ است و در این چهار سال ۸۵ هزارکیلومتر راه رفته است.