برای نادر حسینی،شفت یا رشت چه چیزی عوض شد؟

عضو شورای شهر رشت برای استعفا از سرپرستی کمیته امداد شفت فقط ۹۵ روز فرصت می خواست!


۱۴۰۰/۱۱/۱۳ - ۲۳:۱۴ | کد خبر: ۱۸۶۰۲ چاپ

حسینی براساس کدام عملکرد درخشان پیشینش تصور می‌کرد هم می‌تواند به صد‌ها مددجوی شفتی خدماتی ویژه برساند و هم برای هزاران ساکن رشت و بویژه حاشینه نشینان رشت که به او رای داده بودند قدمی بردارد از مواردی است که به دلیل فضای شعارزاده مدیریتی در ایران امکان بحث و بررسی دقیق ندارد

عضو شورای شهر رشت برای استعفا از سرپرستی کمیته امداد شفت فقط ۹۵ روز فرصت می خواست!
اختصاصی کلانشهر- نادر حسینی عضو شورای شهر که ریاست کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر رشت را هم برعهده دارد در جلسه امروز چهارشنبه کمیسیون اعلام کرده که از سرپرستی کمیته امداد شهرستان شفت استعفا کرده است.

هشتم آبانماه امسال اعلام شد حسینی که کارشناس کمیته امداد استان گیلان است به سمت سرپرستی کمیته امداد شفت منصوب شده است. موضوعی که همان زمان با انتقاداتی مواجه شد و منتقدان خطاب به او گفتند یا از شورای شهر رشت استعفا بدهد یا سرپرستی کمیته امداد شفت را به فرد دیگری واگذار کند. اما حسینی مصر بود که این انتصاب منافاتی با قانون ندارد و او توانایی انجام هر دو کار که وظایف دشواری هم دارند بر می‌آید

حالا با گذشت ۹۵ روز از انتصاب، حسینی اعلام کرده بعد از «ایجاد زیرساخت‌هایی در کمیته امداد شفت» از این پست استعفا می‌دهد چون کناره‌گیری‌اش به نفع سازمان خواهد بود‌.

سؤالی که پیش می‌آید این است آیا لازم بود که حسینی برای رسیدن به چنین جوابی بیش از ۳ماه همزمان عضویت شورای شهر رشت و سرپرستی کمیته امداد شفت را برعهده داشته باشد تا دریابد که امکان انجام وظایف محوله وجود ندارد؟

ما درباره مدیریت کمیته امداد شهری صحبت می‌کنیم که یکی از پرتعدادترین مددجو‌های گیلان را دارد. در کنار آن نادر حسینی عضو شورای شهر مرکز استان گیلان یعنی رشت شده که حدود ۸۰۰هزار نفر جمعیت دارد که با جمعیت شناور به بیش از یک میلیون تَن می‌رسد.

البته که بخش زیادی از این انتقادات متوجه مدیرکل کمیته امداد گیلان هم است که با علم بر عضویت حسینی در شورای شهر رشت او را به سرپرستی کمیته امداد شفت هم گمارده بود و تا وقتی حسینی از این سمت استعفا نکرد، به فکر جانشین برای او نیافتاد.

اینکه او در نادر حسینی چه توانایی ویژه‌ای می‌دید و حسینی براساس کدام عملکرد درخشان پیشینش تصور می‌کرد هم می‌تواند به صد‌ها مددجوی شفتی خدماتی ویژه برساند و هم برای هزاران ساکن رشت و بویژه حاشینه نشینان رشت که به او رای داده بودند قدمی بردارد از مواردی است که به دلیل فضای شعارزاده مدیریتی در ایران امکان بحث و بررسی دقیق ندارد.

هرگز درنمی‌یابیم که در این ۹۵ روز چه چیزی عوض شد. آیا مشکلات رشت افزایش پیدا کرد؟ تعداد مددجو‌های شفت کم شد؟ نهاد‌های قانونی حسینی را وادار به استعفا کردند؟