در حاشیه اختلاف نظر 230 میلیارد تومانی بین آموزش و پرورش گیلان و شهرداری رشت؛

از مدیران عافیت طلب خود شیرین برای تهران تا منافع رشت و منابع ملی


۱۴۰۰/۱۱/۱۶ - ۱۷:۳۲ | کد خبر: ۱۸۶۵۹ چاپ

شهردار رشت نوشت:چطور می‌شود در استانی که ما همیشه داد زدیم منابع ملی به ما نمی‌رسد مدیری بگوید چون من در شرف بازنشستگی هستم امضا نمی‌کنم شرمنده

از مدیران عافیت طلب خود شیرین برای تهران تا منافع رشت و منابع ملی
اختصاصی کلانشهر- اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان بعد از جنجال آغاز شده از استوری اینستاگرامی شهردار رشت، ناچار شد با صدور اطلاعیه‌ای برای رفع ابهام بی‌توجهی به منافع مردم رشت تلاش کند.

در اطلاعیه آموزش و پرورش گیلان آمده است: پیرو اظهارات شهردار و یکی از اعضای محترم شورای شهر رشت در فضای مجازی در خصوص عدم جذب اعتبار ۲۳۰ میلیارد تومانی به اطلاع شهروندان محترم رشت می‌رساند که در دهه‌های پیشین آموزش و پرورش در قالب اداره فرهنگ زیر نظر بلدیه هر استان اداره و فعالیت می‌نمود. از سال ۱۳۲۲ آموزش و پرورش از بدنه‌ی بلدیه جدا و با تفکیک وزارت آموزش و پرورش و شهرداری‌ها، براساس قوانین مصوب آن زمان شهرداری‌ها مکلف به انتقال بی‌قید و شرط اسناد کلیه‌ی فضا‌های آموزشی و پرورشی به نام وزارت آموزش و پرورش گردیدند، لذا املاک مورد نظر ذاتاً جزء املاک دولتی می‌باشد اما باتوجه به توافق صورت گرفته در سال ۹۸ و به روزآوری آن در روز‌های اخیر مقرر شد از محل اسناد خزانه اسلامی مبلغ ۲۳۰ میلیارد تومان بابت این املاک تهاتر شود.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: پس از ارائه متن قرارداد توسط شهرداری محترم و بررسی آن ابهاماتی در بند‌های قرارداد وجود داشت که جهت رفع آن مکاتباتی با وزارت متبوع و دستگاه‌های نظارتی صورت گرفت که پس از دریافت پاسخ با رعایت ضوابط و مقررات اقدام بعدی صورت خواهد گرفت.

این اطلاعیه بعد از آن صادر شد که ‌امیرحسین علوی شهردار رشت روز جمعه از طریق یک استوری در صفحه اینستاگرامی خود نوشت: یک اتفاقی افتاده دو روزه روح و روان من رو بهم ریخته. چطور می‌شود در استانی که ما همیشه داد زدیم منابع ملی به ما نمی‌رسد مدیری بگوید چون من در شرف بازنشستگی هستم امضا نمی‌کنم شرمنده. علوی ادامه داده: به همین سادگی بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان فرصت از این شهر بره هوا.او سپس به نوعی این استوری را رونوشت کرده به نمایندگان رشت در مجلس، استاندار، دادستان، بازرس کل استان، دیوان محاسبات و در نهایت مردم.

رضا عاشری یکی از اعضای شورای شهر رشت هم با استناد به اظهارات شهردار رشت در صفحه اینستاگرامی خود استوری منتشر کرد و نوشت: جناب آقای رحمتی مدیرکل محترم آموزش و پرورش استان گیلان… ۲۳۰ میلیارد تومان پول قرار هست به شهر رشت تخصیص پیدا کنه اما حضرتعالی از امضای اسناد نهایی خودداری می‌کنید. تا کی استان‌های دیگه بودجه جذب کنن و ما با حضور مدیران عافیت طلب که خودشون رو برای تهران شیرین می‌کنن باید منابع شهری و استانیمون رو از دست بدیم؟

محمد رحمتی که از تابستان سال ۹۹ به عنوان مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان منصوب شده بود در آستانه بازنشستگی قرار دارد.

اینکه که تا قبل از پایان بهمن ماه اختلاف نظری که چندان برای رسانه‌ها روشن نیست و دو طرف مدعی‌اند به خاطر حفظ منافع مردم در حال جدالند، بین مدیرکل‌آموزش و پرورش گیلان و شهرداری رشت برطرف می‌شود یا خیر را زمان روشن می‌کند.