به عنوان چهارمین استان پرتردد در کشور

افزایش ۱۳ درصدی ورود به گیلان طی امسال


۱۴۰۰/۱۲/۱۱ - ۲۰:۲۵ | کد خبر: ۱۹۳۰۶ چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، از گیلان به عنوان چهارمین استان پرتردد کشور از اول فروردین لغایت ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ یاد کرد و یادآور شد: در مجموع این مدت ۲۷ میلیون و ۸۲۰ هزار و ۹۱۸ خودرو در استان تردد داشته است.

افزایش ۱۳ درصدی ورود به گیلان طی امسال

کلانشهر: فریبرز مرادی با اشاره به وضعیت تردد در محورهای استان گیلان طی ۱۱ ماهه امسال، اظهار کرد: طبق آمار دریافتی از ۴۲ دستگاه ترددشمار نصب شده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان در این مدت ۱۳ میلیون و ۸۶۷ هزار و ۹۵۳ وسیله نقلیه وارد استان شده است.

 

وی با بیان اینکه در مدت مذکور همچنین ۱۳ میلیون و ۹۵۲ هزار و ۹۶۵ وسیله نقلیه از استان خارج شده است، افزود: مقایسه آمار ورود - خروج استان در مدت مشابه سال گذشته نشان دهنده ۱۳ درصد افزایش در ورود به استان و ۱۴ درصد افزایش در خروج از استان است.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان تصریح کرد: این آمار نسبت به سال ۹۸ که بیماری کرونا وجود نداشت، ۱۸ درصد کاهش در ورود به استان و ۲۲ درصد کاهش در خروج از استان را نشان می دهد.

 

مرادی، بیشترین میزان ورودی استان را از طریق محور رامسر چابکسر با تعداد چهار میلیون و ۹۴۱ هزار و ۹۷۳ وسیله نقلیه و پس از آن محور آزادراه قزوین - رشت با چهار میلیون و ۸۶۴ هزار و ۲۳۴ وسیله نقلیه دانست.

 

وی همچنین بیشترین میزان خروجی استان را از طریق محور آزادراه رشت قزوین با تعداد پنج میلیون و ۳۱ هزار و ۵۸۵ وسیله نقلیه دانست و بیان کرد: دی ۱۴۰۰ شاهد ورود یک میلیون و ۱۰۹ هزار و ۶۳۱ وسیله نقلیه به استان بودیم و یک میلیون و ۱۰۱ هزار و ۴۰ وسیله نقلیه از استان خارج شده است.

 

مدیرکل راهداری گیلان، با اشاره به رشد ۳۱ درصدی ورود به استان در دی ۱۴۰۰ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، گفت: همچنین ۳۰ درصد افزایش خروج از استان داشتیم.

 

وی با بیان اینکه همچنین یک میلیون و ۱۱۸ هزار و ۱۷۴ وسیله نقلیه طی بهمن ۱۴۰۰ وارد استان و یک میلیون و ۱۲۷ هزار و ۶۵۴ وسیله نقلیه از استان خارج شده است، تصریح کرد: شاهد رشد ۱۵ درصدی ورود به استان و ۱۸ درصدی خروج از استان در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۹ بودیم.

 

مرادی در پایان از گیلان به عنوان چهارمین استان پرتردد کشور از اول فروردین لغایت ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ یاد کرد و یادآور شد: در مجموع این مدت ۲۷ میلیون و ۸۲۰ هزار و ۹۱۸ خودرو در استان تردد داشته است.