افزایش ۶۶ درصدی حضور مسافران نوروزی در گیلان

دیروز ۸۰ هزار خودرو وارد گیلان شد


۱۴۰۰/۱۲/۲۸ - ۱۴:۲۱ | کد خبر: ۱۹۸۲۲ چاپ

بر اساس گزارش اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان ورود خودروهابه این خطه از شمال کشور طی سه روز اخیر نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۶ درصدی افزایش داشته است که نشان از آغاز مسافرها می‌دهد.

دیروز ۸۰ هزار خودرو وارد گیلان شد

کلانشهر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده گیلان افزود: بر اساس آخرین آمار دریافتی از ۴۲ دستگاه تردد شمار گیلان؛ از ابتدای طرح نوروزی بیست و پنجم تا پایان وقت بیست و هفتم ماه جاری ۲۱۴ هزار و ۱۳۶ دستگاه خودرو وارد استان شد که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

 

فریبرز مرادی اظهار داشت: بیشترین افزایش ورودی به استان از طریق آزادراه رشت - قزوین با تعداد ۱۰۹ هزار و ۷۲۵ دستگاه خودرو و پس از آن محور رامسر - چابکسر با تردد ۶۶ هزار و ۷۱۸ دستگاه خودرو بوده است.

 

وی همچنین اضافه کرد: خروج خودروها با ۱۴۱ هزار و ۴۱۶ دستگاه طی سه روز گذشته نشان دهنده افزایش ۶۶ درصدی است .

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده گیلان ادامه داد: بیشترین افزایش خروجی از طریق محور چابکسر- رامسر با تردد ۵۷ هزار و ۴۲۲ دستگاه خودرو بوده است .

 

به گفته مرادی ساعت اوج تردد بین ساعت ۱۷ تا ۱۸ بوده و متوسط سرعت وسایل نقلیه ۶۹ کیلومتر در ساعت بوده است

 

۶ محور اصلی آزادراه لوشان - قزوین، جاده قدیم لوشان - قزوین، منجیل - طارم ، چابکسر - رامسر، آستارا - اردبیل و خلخال - اسالم محورهای ورودی و خروجی استان گیلان هستند.

 

همچنین سرهنگ جاور صفاری رییس پلیس راه گیلان هم گفت: فقط دیروز ۸۰ هزار خودرو از ورودی جنوب استان، رودبار، وارد گیلان شد که در مقایسه با روز قبل‌تر، افزایش ۲ برابری داشت.