ماجرای پنیرهای کپک زده در رشت چیست؟


۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۱۵:۵۰ | کد خبر: ۲۳۱۶۵ چاپ

طی روزهای اخیر شهروندان رشت با عرضه پنیرخامه‌ای کپک زده از سوی یک برند خاص مواجه شدند که بررسی خبرنگار ایرنا علاوه بر تایید این خبر، نشان میدهد محصولات یاد شده دارای تاریخ انقضای چندماهه هم بوده است.

ماجرای پنیرهای کپک زده در رشت چیست؟

کلانشهر: یکی از شهروندان رشت امروز شنبه در همین ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت: در خرید یک نوع پنیرخامه ای و بازکردن آن متوجه کپک‌هایی بر سطح این محصول شدم که وقتی به فروشنده مراجعه کردم، پنیر دیگری از همان نوع برند برای من آورد که متاسفانه همان هم دارای کپک زدگی بود.

 

وی با بیان اینکه افراد دیگری نیز با در دست داشتن پنیرهای کپک زده از همان برند به فروشگاه مراجعه کردند، اظهار داشت: این پنیر در حالی کپک زده بود که نه تنها هنوز مهلت انقضای آن تمام نشده بود بلکه از نشان استاندارد نیز برخوردار بود.

 

یک شهروند دیگر رشتی نیز در این باره گفت که او نیز این نوع پنیر را به تازگی خریده و با مشکل مشابه روبرو شد. 

 

به گفته محمد فرد، صاحب فروشگاه به او گفته که به‌دلیل روبرو شدن با موارد مشابهی به شرکت تولیدی اطلاع داده است و آن شرکت هم از آنها خواست تا این محصول را از قفسه عرضه محصولات خود جمع آوری کند و به شرکت و توزیع کننده بازگرداند.

 

بررسی خبرنگار ایرنا نیز از یکی از فروشگاههای سطح شهر ادعاهای شهروندان را ثابت کرد و شاهد وجود پنیرخامه ای ۱۰۰ گرمی کپک زده از یک برند خاص بودیم که خبرگزاری ایرنا به دلیل رعایت قوانین از ذکر نام شرکت تولید کننده معذور است. 

 

روابط عمومی تعزیرات گیلان در پیگیری خبرگزاری ایرنا به خبرنگار گفت: نظارت بر سلامت محصولات بر عهده شبکه بهداشت است ولی درصورت دریافت چنین گزارش هایی از سوی شهروندان این موضوع پیگیری خواهد شد.

 

روابط عمومی اداره کل استاندارد گیلان نیز در اینباره به خبرنگار ایرنا گفت: استاندارد علاوه بر نظارت هایی که در بخش های محوله انجام می دهد، براساس گزارش های شهروندان چنین مواردی را هم پیگیری می کند. اما تا این لحظه چنین موردی گزارش نشده است ولی براساس گزارشی که اکنون به این اداره کل ارائه گردید، استاندارد این موضوع را در دستور کار خود قرار می‌دهد.

نظر شما:

security code