به مناسبت یکصدمین سالگرد شهادت میرزاکوچک جنگلی ؛

فراخوان جایزه کتاب سال استان گیلان در رشت


۱۴۰۱/۰۴/۱۴ - ۱۴:۵۳ | کد خبر: ۲۳۲۷۵ چاپ

فراخوان جایزه کتاب سال استان گیلان به مناسبت یکصدمین سالگرد شهادت میرزاکوچک جنگلی منتشر شد .

فراخوان جایزه کتاب سال استان گیلان در رشت
کلانشهر:به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ، جایزه کتاب سال استان را با همکاری خانه کتاب و ادبیات و موسسه فرهنگی هنری فرهنگستان گیلان به مناسبت یکصدمین سالگرد شهادت میرزاکوچک جنگلی با هدف حمایت و تشویق مولفان ، مترجمان و ناشران سراسر استان و ارتقای فرهنگ عمومی در سه گروه ( تالیف – ترجمه و احیاء متون ) برگزار می کند .

شرایط شرکت در این فراخوان بدین صورت است که :

* آثاری که برای اولین بار در سال 1400 با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چاپ شده اند .

* آثار منتشر شده مولفان و پدید آورندگان سایر استان ها در حوزه گیلان شناسی و آثار مولفان و پدید آورندگان گیلانی در تمامی حوزه ها مورد پذیرش قرار خواهد گرفت .

* در این جایزه ویراست جدید آثار اگر به تشخیص گروه داوری 40 درصد نسبت ویراست قبلی تغییر کرده باشد مجددا قابل بررسی است .

* کتاب های آموزشی و کمک درسی از دایره انتخاب و داوری جایزه کتاب سال خارج می شوند و هر جلد از کتاب های دوره ای در صورت استقلال محتوایی حکم یک کتاب مستقل را دارد در غیر این صورت بررسی کتاب منوط به ارائه نیمی از مجلدات است .

* ملاک داوری آثار در این دوره از جایزه کتاب سال گیلان ، سال نشر و شناسنامه کتاب خواهد بود و داوری توسط خانه کتاب و ادبیات ایران انجام خواهد شد .

* احیای متون ( تصحیح ) : به معنای بازخوانی ، بازنویسی و آماده سازی یک متن بر اساس نسخ معتبر و ارائه نزدیک ترین متن به نوشته مولف است .

* آثار دریافت شده بازگزدانده نخواهد شد .

* هر مولف باید 3 نسخه از اثر خود را برای شرکت در فرآیند داوری حداکثر تا تاریخ 15 مرداد ماه 1401 به آدرس دبیرخانه : رشت ، خیابان حافظ ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ، واحد امور فرهنگی ارسال نمایند .

علاقه مندان می توانند در صورت نیاز برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 33363517-013 تماس برقرار نمایند .