گیلان سوگوار یکی از دانشمندان معاصر خود شد

عبدالله شیدفر ریاضی دان بزرگ گیلان درگذشت


۱۴۰۱/۰۵/۰۳ - ۱۲:۵۸ | کد خبر: ۲۴۰۰۳ چاپ

مراسم تشییع و خاک‌سپاری این چهره علمی ساعت ۱۰:۳۰ صبح سه‌شنبه ۴ مردادماه ۱۴۰۱،در لاهیجان برگزار و پیکر استاد در بقعه برفجان سیاهکل به خاک سپرده می شود.

عبدالله شیدفر ریاضی دان بزرگ گیلان درگذشت
کلانشهر: دکترعبدالله شیدفر، استاد شناخته شده ریاضی درگذشت.

دانشگاه علم و صنعت ایران با صدور اطلاعیه ای درگذشت این استاد گیلانی ریاضی را تایید کرد.

در این اطلاعیه آمده است:غم هجران همکار عزیزمان استاد پیشکسوت دانشکده ریاضی دانشگاه علم و صنعت ایران دکتر عبدالله شیدفر  چنان سنگین و جانسوز است که اندوه بی پایان ما از این واقعه دردناک قابل وصف نیست .

عبدالله شیدفر از سال ۱۳۵۸ تا کنون، عضو هیئت‌علمی، دانشکده ریاضی این مرکز علمی بود.

مراسم تشییع و خاک‌سپاری این چهره علمی ساعت ۱۰:۳۰ صبح سه‌شنبه ۴ مردادماه ۱۴۰۱، در لاهیجان برگزار و پیکر استاد در بقعه برفجان سیاهکل به خاک سپرده می شود.

عبدالله شیدفر متولد ۱۳۱۹ در لاهیجان است. او بعد از تحصیلات مقدماتی و اخذ لیسانس ریاضی از دانشگاه تهران راهی انگلستان شد و در سال1354 موفق شد فوق لیسانس آمار خود را از دانشگاه لیدز، انگلستان اخذ کند.

او در سال 1357 مدرک دکترای ریاضیات(ریاضیات کاربردی) را هم از دانشگاه سیتی شهر لندن دریافت کرد و راهی ایران شد.

در طی حدود 40 سال تدریس پیوسته این استاد، او موفق به تالیف بیش از 10 جلد کتاب تخصصی و مقالات علمی پیرامون ریاضیات شد و در سال 1388 هم به عنوان پژوهشگر نمونه کشور معرفی شد.

کلانشهر درگذشت این دانشمند گیلانی را به خانواده سوگوار و جامعه علمی کشور تسلیت گفته و برای عزیز نیکنام درگذشته آرامش ابدی آرزو می کند.