سرپرست واحد مددکاری «صدای یارا» انجمن حمایت از حقوق کودکان از ۲۷۶ مورد تماس با واحد صدای یارا در سه ماهه نخست امسال خبر داد. 

عدم مهارت نوجوانان برای نحوه برخورد با دوستان و جنس مخالف
کلانشهر:فرزانه گرایلی به ارائه گزارشی از میزان تماس گیرندگان با صدای یارا در سه ماهه ابتدایی سال پرداخت و اظهار کرد: تعداد تماس گیرندگان در ۳ ماه نخست سال با صدای یارا ۲۷۶ مورد بوده است که ۷۰ درصد تماس‌ها توسط مادرانی در رده سنی ۳۰ تا ۵۰ سال صورت گرفته است.

۳۵ درصد تماس‌ها با صدای یارا مربوط به مسائل کودکان زیر سن دبستان است

وی افزود: ۱۵ درصد تماسها نیز توسط کودکان و نوجوانانی در رده سنی ۸ الی ۱۸ سال و ۱۵ درصد تماس‌ها توسط پدران و اقوام درجه یک کودک با صدای یارا گرفته شده است.

به گفته گرایلی، از این تعداد حدود ۳۵ درصد از تماس ها مربوط به کودکان زیر سن دبستان و با موضوع عدم آگاهی از شیوه‌های فرزند پروری، از شیر گرفتن، از پوشک گرفتن، مسائل مربوط به جداسازی جای خواب، مسائلی مثل لجبازی و نافرمانی بوده است.

مشکلات خانواده‌ها برای نحوه برقراری ارتباط با نوجوانشان

آمار صدای یارا از عدم مهارت نوجوانان برای نحوه برخورد با دوستان و جنس مخالف است

سرپرست صدای یارا با بیان اینکه ۶۰ درصد از تماس‌ها هم مربوط به نوجوانانی بوده است که درگیر عدم مهارت‌های ارتباطی با دوستان مدرسه و جنس مخالف هستند، یادآور شد: مشکل بسیار زیادی در مسائل ارتباطی با خانواده ها در این گروه سنی به چشم می خورد و مسائلی مثل افکار خودکشی، اعتیاد به گوشی و فضای مجازی، پرخاشگری، افسردگی، اضطراب هم بوده است. حدود ۵ درصد هم مربوط به تماس هایی مانند اختلالات شخصیت، اختلالات دوران کودکی، تیک و CP است.

۶۵ درصد تماس‌ها مربوط به شهر تهران است

وی درخصوص موقعیت جغرافیایی تماس گیرندگان نیز به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: حدود ۶۵ درصد این تماس ها مربوط به شهر تهران بوده است و سایر استان‌ها ۳۵ درصد باقی مانده را به خود اختصاص داده اند.

گرایلی درباره جنسیت تماس گیرندگان نیز بیان کرد: حدود ۶۰ درصد در مورد موضوعات مربوط به دختران و ۴۰ درصد مربوط به پسران بوده است.

سرپرست صدای یارا در پاسخ به سوالی درخصوص مدرک تحصیلی تماس گیرندگان اظهار کرد: ۶۵ درصد تماس گیرندگان دارای مدرک لیسانس و دیپلم هستند، ۱۰ درصد فوق دیپلم، ۱۰ درصد هم زیر دیپلم، حدود ۵ درصد دکترا و حدود ۱۰ درصد هم فوق لیسانس بوده‌اند.

وی همچنین گفت که ۸۰ درصد خانواده ها هسته‌ای و ۲۰ درصد آنها از مدل خانواده‌های متارکه کرده و گسترده بودند.

گرایلی با اشاره به نحوه آشنایی با صدای یارا خاطرنشان کرد: بیشترین تماس‌ها از طریق معرفی دوستان و همکاران بوده است و تعداد کمی از طریق تبلیغات و اینترنت و معرفی سایر نهادها بوده است.

نظر شما:

security code