روزنامه دولت زیر بار نرفت

مرکز آمار بر افزایش نرخ بیکاری مهر تایید زد


۱۴۰۲/۰۱/۲۷ - ۰۹:۵۶ | کد خبر: ۳۳۲۲۸ چاپ

روزنامه ایران نوشت: با وجود آنکه نرخ بیکاری در زمستان سال 1401 نسبت به سه فصل دیگر آن با افزایش مواجه شد، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد روند اشتغالزایی در سه فصل تابستان، پاییز و زمستان ادامه داشته است.

مرکز آمار بر افزایش نرخ بیکاری مهر تایید زد

کلانشهر: با وجود اطلاعات مرکز آمار از افزایش نرخ بیکار در کشور، روزنامه دولتی ایران اصرار دارد که دولت سیزدهم به وعده  ایجاد یک میلیون شغل خود عمل کرده و نرخ بیکاری در سال ۱۴۰۱ افزایش نیافته است!

به گزارش ایران، با وجود آنکه نرخ بیکاری در زمستان سال 1401 نسبت به سه فصل دیگر آن با افزایش مواجه شد، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد روند اشتغالزایی در سه فصل تابستان، پاییز و زمستان ادامه داشته است؛ نشان به آن نشان که در فصل‌های تابستان، پاییز و زمستان آن در مجموع یک میلیون و 171 هزار و 687 شغل ایجاد شده است. 

 
این روزنامه در ادامه با انتقاد از منتقدان دولت نوشت: نرخ بیکاری زمستان سال گذشته در حالی به 9،7 درصد رسیده که برخی از به اصطلاح منتقدان آن را به کل سال تعمیم داده و مقدار اشتغالزایی سال گذشته را نادیده گرفته‌اند. بر اساس داده‌های مرکز آمار، تعداد شاغلان در فصل زمستان نسبت به فصل گذشته 262 هزار و 716 نفر افزایش داشته‌اند که این آمار نشان می‌دهد روند اشتغالزایی ناخالص در دولت سیزدهم طی سال گذشته ادامه داشته است.

منبع: اعتماد
اشتراک گذاری:
برچسب‎ها : بیکاری

نظر شما:

security code