دبیر ستاد اطلاع رسانی کمیته اجرایی سفرهای نوروزی گیلان خبر داد

آغاز روند خروج مسافرین نوروزی از گیلان


۱۴۰۰/۰۱/۰۵ - ۱۹:۲۲ | کد خبر: ۱۲۴۹۷ چاپ

دبیر ستاد اطلاع‌رسانی کمیته اجرایی سفرهای نوروزی گیلان گفت: تا امروز، پنجم فروردین‌ماه و همزمان با پنجمین روز از آغاز سفرهای نوروزی ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار مسافر وارد و تعداد ۲ میلیون ۲۰۰ هزار مسافر نیز از استان گیلان خارج شدند.

آغاز روند خروج مسافرین نوروزی از گیلان
کلانشهر: مسعود حلاج‌پور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس گزارش و آمارهای اداره‌کل حمل و نقل و راهداری گیلان در بازه‌ زمانی ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ الی ۵ فروردین‌ماه جاری، تعداد ۵۰۳ هزار و ۶۳۷ دستگاه وسیله نقلیه از طریق مبادی ورودی به استان گیلان وارد و در همین بازه زمانی تعداد ۳۷۱ هزار و ۷۷۳ دستگاه خودرو نیز از استان خارج شده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با اشاره به آغاز روند خروج مسافرین نوروزی از استان گیلان افزود: بر اساس آخرین آمار، تعداد مسافرین ورودی به استان گیلان در بازه‌ زمانی اعلام شده ۲ میلیون ۴۷۳ هزار و ۸۶۸ مسافر بوده که از طریق مرزهای زمینی و هوایی وارد استان گیلان شده و در این بازه‌ زمانی تعداد ۲ میلیون و ۲۴۶ هزار و ۷۷۰ مسافر نیز در این مدت از استان گیلان خارج شده‌اند که با توجه به پایان تعطیلات شاهد خروج بیشتر مسافرین نوروزی از استان گیلان هستیم.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین وضعیت شهرستان‌های استان گیلان طبق اعلام وزارت بهداشت، تمامی شهرستان‌های استان گیلان به استثنای شهرستان املش که با رنگ آبی مشخص شده است، به مانند روزهای گذشته به رنگ زرد اعلام شده‌اند.

حلاج‌پور گفت: در ایام تعطیلات نوروز و بر اساس هماهنگی‌های انجام شده، تیم‌های نظارتی سیار ستاد خدمات اجرایی سفرهای نوروزی، با حضور مستمر و انجام ۲۱۳۷ مورد نظارت میدانی در تاسیسات اقامتی و گردشگری سطح استان گیلان، نظارت دقیقی بر روند اجرای صحیح پروتکل‌های بهداشتی بعمل آوردند.

وی ادامه داد: علیرغم اینکه استان گیلان در طول روزهای گذشته با استناد به آمارهای اعلامی از سوی وزارت بهداشت، وضعیت با ثباتی را از لحاظ بستری مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ تجربه کرده است، نظارت‌های تیم‌های کارشناسی ستاد اجرایی خدمات سفر تا پایان تعطیلات ادامه خواهد داشت تا با رعایت دقیق موارد بهداشتی توسط مسافرین و شهروندان، شاهد تداوم این روند مثبت در آینده باشیم.