رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان از نجات یک شناور به همراه دو صیاد در شهرستان انزلی خبرداد.

نجات یک شناور به همراه دو صیاد در انزلی/ یافتن قایق در فاصله ۱۰ مایلی غرب انزلی

کلانشهر: علی منتصر کوهساری در گفت و گو با روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با تشریح این خبر اظهار داشت: شامگاه جمعه ۱۰ دی ماه طی تماسی با مرکز جستجو و نجات دریایی (MRCC) اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان وقوع حادثه ای برای شناور صیادی در محدوده ۱۲ مایلی بندر انزلی گزارش گردید.

 

وی افزود: حسب گزارش مذکور، قایق صیادی با دو سرنشین دچار نقص فنی گردیده و موتور محرک قایق از کار افتاده است و اعلام گشت که در محدوده آب های سواحل روستای سنگاچین شهرستان بندرانزلی قرار دارد.

 

 رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه در کمتر از ۵ دقیقه شناور جستجو و نجات اداره کل به محل اعزام شد، خاطرنشان کرد: به دلیل تاریکی هوا و همچنین عدم اطلاع رسانی دقیق از موقعیت حادثه توسط صیادان، پس از گذشت کمتر از یک ساعت از عملیات جستجو سرانجام قایق و دو سرنشین آن در فاصله ۱۰ مایلی غرب شهرستان انزلی پیدا و نجات یافتند.

 

 کوهساری تصریح کرد: در پایان قایق و سرنشینان آن به سمت ساحل روستای سنگاچین شهرستان بندرانزلی منتقل گردیدند.

 

گفتنی است، هموطنان عزیز می توانند از هر جای استان گیلان در صورت بروز هرگونه سانحه دریایی، توسط شماره چهار رقمی ۱۵۵۰ و بدون نیاز به گرفتن کد پیش شماره به طور مستقیم با مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان جهت ارائه گزارش حادثه و هچنین درخواست کمک تماس بگیرند.

نظر شما:

security code