پروازهای گیلان از امروز چهارشنبه بیست و هفتم بهمن ماه به سه مقصد کیش،تهران و مشهد افزایش یافت.

پروازهای فرودگاه سردار جنگل رشت افزایش یافت

کلانشهر: مدیرکل فرودگاه گیلان ضمن اعلام این خبر بیان کرد: شش پرواز جدید به مقاصد یادشده توسط شرکت هواپیمایی آتا، به پروازهای فرودگاه بین المللی سردارجنگل رشت افزوده شده است.

سید محسن میرحسینی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پروازهای یادشده در روزهای یکشنبه ،چهارشنبه و پنجشنبه انجام می شود.

وی در خصوص کارت واکسیناسیون یادآور شد: مسافران در صورت عدم ارائه کارت واکسیناسیون ملزم به ارائه تست پی سی آر منفی هستند و در صورت ارائه نشدن موارد یادشده کارت پرواز صادر نخواهد نشد.

مدیرکل فرودگاه گیلان افزود: همچنین،مبتلایان به کرونا که پس از طی دوران نقاهت بهبود یافته‌اند تنها در صورتی می توانند از پروازهای فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل رشت بهره‌ مند شوند که نشان سلامت شان در سامانه هوشمند درج شده باشد.

میر حسینی افزود: با توجه به بخشنامه صادر شده از سوی وزارت بهداشت و وزارت راه و شهرسازی مبنی بر جلوگیری از حضور مبتلایان به کرونا در ناوگان عمومی تا زمان اطمینان از سلامت، لذا افرادی که نامشان در سامانه با عنوان بیماران مبتلا به کرونا ثبت شده است تا زمان درج سلامت (تست پی سی . آر منفی) در همان سامانه ،نمی توانند از پرواز های این فرودگاه بهره‌مند شوند.

وی اظهار داشت: همچنین افرادی که تاکنون واکسن نزده اند و تصمیم به انجام واکسیناسیون ندارند می بایست ۷۲ ساعت قبل از پرواز به دریافت نشان سلامت از کرونا (پی . سی . آر منفی) اقدام کنند.

فرودگاه بین‌المللی سردارجنگل رشت با علامت اختصاری (OIGG) در کتاب هوانوردی دنیا به ثبت رسیده است و تأسیس آن به سال ۱۳۴۷ خورشیدی باز می گردد. این فرودگاه از لحاظ دسترسی شهری در رشت بعنوان یکی از برترین فرودگاه های ایران و در رتبه ۱۲ از نظر آمار پروازی به شمار می آید.

این فرودگاه دارای موقعیت ارتباطی ممتاز حاشیه دریای کاسپین و در مسیر کریدور شمال - جنوب و در سومین شهر گردشگرپذیر ایران (رشت) واقع شده است؛ این فرودگاه در هفت کیلومتری جاده رشت به انزلی و ۱۵ کیلومتری منطقه آزاد انزلی قرار دارد و با مساحت کل ۲۲۰ هکتار ارتفاع آن ۴۰ پاپایین‌تر از آب های آزاد است.