افزایش دمای هوا؛

بازگشت گرمای شدید به استان گیلان


۱۴۰۱/۰۱/۱۸ - ۲۱:۵۰ | کد خبر: ۲۰۳۵۶ چاپ

 هواشناسی گیلان پیش بینی کرد که طی فردا جمعه با ورود جریانات جنوبی، علاوه بر وزش باد گرم شدید یا خیلی شدید بویژه در ارتفاعات و دامنه ها شاهد افزایش دمای بین ۱۰ تا ۱۵ درجه ای در استان باشیم.

بازگشت گرمای شدید به استان گیلان

کلانشهر: براساس پیش بینی هواشناسی گیلان از امشب پنجشنبه تا فردا جمعه انتظار می رود آسمان استان با بارش های پراکنده و برای اواخر وقت وزش باد، کاهش دما و احتمال رعد و برق همراه باشد اما طی فردا شاهد افزایش دما و وزش باد گرم در استان خواهیم بود.

 

در مجموع این کاهش و افزایش دما شرایطی را در استان بوجود می آورد که بر اساس جدول پیش بینی هواشناسی گیلان، بیشترین دمای استان که طی امروز دربرخی شهرها همچون رودبار با ۱۵ درجه سانتیگراد اتفاق افتاد و فردا جمعه در همین شهر به ۳۱ درجه سانتیگراد افزایش می یابد.

 

دمای رشت مرکز استان گیلان نیز که امروز دمای آن از ۱۴ درجه سانتیگراد فراتر نرفت؛ فردا جمعه با ۱۵ درجه سانتیگراد افزایش دمای ۲۹درجه ای را سپری خواهد کرد.

 

به غیر از ماسوله و دیلمان و جیرنده که فردا در گرمترین ساعات دمایی بین ۲۰ تا ۲۱ درجه را تجربه خواهند کرد حداکثر دمای سایر نقاط گیلان به ۲۶درجه سانتیگراد تا ۳۱ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

 

هواشناسی گیلان همچنین با صدور هشدار نارنجی برای وزش باد گرم شدید یا خیلی شدیدطی فرداجمعه به سقوط اجسام از ارتفاع ، شکستن درختان ، گسترش اتش سوزی، کولاک . احتمال بهمن در ارتفاعات بالادست ( نواحی پوشیده از برف) و تسریع در ذوب شدن برف در ارتفاعات بالا دست و احتمال افزایش آب رودخانه ها هشدار داده است

نظر شما:

security code