شناسایی ۶۸۰۰ مشترک پرمصرف گاز در گیلان


۱۴۰۱/۱۰/۲۲ - ۱۱:۱۸ | کد خبر: ۳۰۳۰۱ چاپ

مدیرعامل شرکت گاز گیلان، از شناسایی بیش از ۶۸۰۰ مشترک پرمصرف در گیلان خبر داد و تصریح کرد: گاز بیش از ۳۰۰ مشترک را قطع کردیم که با تعهد وصل شد.

شناسایی ۶۸۰۰ مشترک پرمصرف گاز در گیلان
کلانشهر:عیسی جمال نیکویی، ضمن تشکر از مردم برای همکاری با شرکت گاز استان گیلان، اظهار کرد: در تعطیلی ادارات و دستگاه های دولتی طی پنجشنبه ابتدایی دی ماه موفق به ذخیره بیش از ۱۹۹ هزار مترمکعبی گاز شدیم.

وی با اشاره به تعطیلی ادارات و سازمان ها و دستگاه های دولتی و بانک ها و... طی امروز، ۲۲ دی ماه، افزود: پیش بینی می کنیم بتوانیم بیش از ۳۰۰ هزار مترمکعب گاز را ذخیره کنیم.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان در گفت وگوی ویژه خبری باران، تعطیلی ادارات و سازمان ها را موجب کاهش مصرف انرژی در بخش حمل و نقل نیز دانست و اضافه کرد: استاندارد دمای آسایش بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد برای خانه هاست، اما تجربه نشان می دهد که مردم گیلان دمای ۲۵ درجه سانتیگراد را دمای آسایش می دانند و لذا باید به سمت ۲۱ درجه برویم.

جمال نیکویی، از مردم خواست در ایام پیک مصرف بیشتر از لباس گرم استفاده کنند تا بتوانیم صنایع را به چرخه تولید بازگردانیم و گفت: ناچاریم برای پایدار نگه داشتن گاز در بخش خانگی، صنایع را محدود کنیم.

وی با بیان اینکه در شبانه روز گذشته بیش از ۲۶ میلیون مترمکعب گاز در گیلان مصرف شده است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که شنبه همین هفته ۲۰ میلیون مترمکعب مصرف داشتیم که نشان می دهد شش میلیون مترمکعب معادل مصرف نیروگاه های استان در فصل تابستان افزایش مصرف داشتیم.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان مصرف روزانه صنایع استان را بیش از یک میلیون مترمکعب دانست و تاکید کرد: با این شش میلیون مترمکعب افزایش، می توانستیم صنایع استان را شش روز فعال نگه داریم.

وی در ادامه از شناسایی بیش از ۶۸۰۰ مشترک پرمصرف در گیلان خبر داد و تصریح کرد: پلکان مصرف فقط برای بخش خانگی است و لذا برای مشترکین پرمصرف پلکان های ۱۱ و ۱۲ پیامک خطر قطع گاز فرستادیم و گاز بیش از ۳۰۰ مشترک را قطع کردیم که با تعهد وصل شد، اما در صورت تکرار این قطعی طولانی تر خواهد بود.