استاندار گیلان: بازارچه و نمایشگاه نوروزی در ورودی‌های استان دایر شود.

هماهنگی‌ها گیلان برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی
هماهنگی‌ها گیلان برای ارائه خدمات به مسافران نوروزیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ دکتر اسدالله عباسی در نشست ستاد اجرایی ساماندهی و ارتقای خدمات سفر ویژه نوروز ، گفت: برای استقبال از مسافران نوروزی به گیلان باید آمادگی لازم را داشته باشیم و با تعریف وظایف دستگاه‌های این ستاد اقدامات لازم انجام شود. 

وی با اشاره به گردشگرپذیر بودن گیلان و ورود مسافر در فصول مختلف مانند تابستان و نوروز، افزود: در ۶ ماه نخست امسال ۵۲ میلیون مسافر وارد گیلان شد که از این تعداد ۴۲ میلیون مسافر در استان اقامت کردند و باید از هم اکنون اقدامات لازم برای حضور مسافران نوروزی انجام شود.

هماهنگی‌ها گیلان برای ارائه خدمات به مسافران نوروزیاستاندار گیلان با اشاره به ضرورت نشست خدمات سفر نوروزی در همه شهرستان‌ها از سوی فرمانداران برای انجام هماهنگی‌های لازم، گفت: حضور و تصمیم گیری مدیران همه دستگاه‌های اجرایی در این نشست‌ها مهم است.

دکتر اسدالله عباسی افزود: فرمانداران و شهرداران با آماده سازی مبلمان شهری، فضایی زیبا و مناسب برای مسافران نوروزی در مناطق مختلف گیلان ایجاد کنند، اما باید طوری برنامه‌ریزی شود که آرامش شهروندان و روستائیان در مناطق مختلف استان حفظ شود.

وی با تاکید بر نظارت جدی بر قیمت کالا‌ها در ایام نوروز، اضافه کرد: توزیع آرد برای نانوایی‌ها هم باید مدیریت شود تا مشکلی برای شهروندان و مسافران در گیلان ایجاد نشود. 

استاندار گیلان گفت: دستگاه‌های امدادی مانند هلال احمر و اورژانس باید در تمام ایام به ویژه نوروز با امکانات لازم برای خدماتهماهنگی‌ها گیلان برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی رسانی آمادگی داشته باشند.

دکتر اسدالله عباسی با تاکید بر ضرورت ایجاد بازارچه و نمایشگاه در ورودی‌های گیلان در ایام نوروز، افزود: در این بازارچه‌ها و نمایشگاه‌ها، صنایع دستی و محصولات مخصوص گیلان به نمایش و فروش گذاشته شود.

وی همچنین بر لزوم رعایت شئونات اسلامی، عفاف و حجاب به ویژه در اماکن عمومی و دولتی تاکید کرد و گفت: ایران اسلامی قانون دارد و حریم‌ها باید حفظ شود. 

در پایان این نشست از لباس سنتی راهنمایان موزه میراث روستایی در ایام نوروز، نرم افراز گیلان گردی و نقشه بوم گردی استان با حضور استاندار گیلان و مسئولان استان رونمایی شد.