سرپرست منابع طبیعی گیلان، با اشاره به سهم ۳۲ میلیون اصله ای استان در طرح کاشت یک میلیارد درخت، گفت: می‌توان از سایت جهانی هیرکانی و موزه میراث روستایی و پارک‌های جنگلی گیلان و ۳۰۰۰ مرکز گردشگری برای کاشت نهال و گسترش منابع طبیعی استفاده کرد.

کاشت ۳۲ میلیون درخت در سایت های گردشگری گیلان
کلانشهر: سرخوش کرم زاده با اشاره به اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور، اظهار کرد: سهم گیلان از این یک میلیارد درخت، ۳۲ میلیون اصله است که از هفته منابع طبیعی امسال آغاز و طی چهار سال کاشته می شود.

وی با اشاره به تعهد کاشت هشت میلیون اصله نهال در استان طی سال آینده، خاطرنشان کرد: این ظرفیت کاملا در گیلان وجود دارد.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از مشارکت با سایر دستگاه ها در اجرای طرح مذکور خبر داد و خاطرنشان کرد: طرح کاشت یک میلیارد اصله درخت با امضای تفاهم نامه بین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان اجرا می‌شود.

کرم زاده، با اشاره به ثبت جهانی جنگل های هیرکانی، گفت: در طرح کاشت یک میلیارد اصله درخت در گیلان، سه سایت برتر در جنگل‌های هیرکانی به وسعت ۵۰ هکتار برای کاشت نهال در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به رویکرد مردمی طرح کاشت یک میلیارد اصله درخت، عنوان کرد: ۱۵۰ مرکز بوم گردی در گیلان برای کاشت نهال و مشارکت در اجرای این طرح آمادگی خود را اعلام کرده اند.

سرپرست منابع طبیعی گیلان ادامه داد: با برنامه ریزی درست می‌توان از سایت موزه میراث روستایی به وسعت ۲۵۳ هکتار، پارک‌های جنگلی گیلان و ۳۰۰۰ مرکز گردشگری برای کاشت نهال و گسترش منابع طبیعی استفاده کرد.

وی هدف از کاشت یک میلیارد درخت را مقابله با آلودگی هوا و ریزگردها دانست و یادآور شد: یکی از روش های مقابله با آلاینده ها و ترسیب کربن، نهالکاری و گسترش فضای سبز است.

کرم زاده با بیان اینکه ۹ نهالستان دولتی استان ظرفیت تولید سالانه هفت میلیون اصله نهال را دارند، تاکید کرد: این نهالستان ها هم اکنون با ظرفیت ۲.۵ میلیون اصله نهال در حال بهره برداری هستند که در راستای طرح مذکور، باید افزایش یابد.

نظر شما:

security code