در جلسه امروز شورای شهر رشت مطرح شد؛

از طرح دوچرخه های اشتراکی در رشت تا برپایی موزه هنرهای زیبا


۱۳۹۹/۰۳/۰۷ - ۱۹:۵۳ | کد خبر: ۷۲۵۰ چاپ
از طرح دوچرخه های اشتراکی در رشت تا برپایی موزه هنرهای زیبا

کلانشهر: رییس شورای اسلامی شهر رشت گفت: با هر سهل انگاری ها در اجرای پروژه های عمرانی رشت برخورد جدی می شود.
اسماعیل حاجی پور امروز در یکصد و چهل سومین جلسه شورای شهر رشت گفت: برای اجرای پروژه های عمرانی در شهر رشت شوخی نداریم. وی افزود: باید افراد مرتبط کار را به گردن دیگری نیندازند. به جد پیگیر هستم که جلسه‌ای در اولین روزهای هفته آینده بگذاریم و تک تک پروژه های مهم که مدنظر و مورد تاکید مردم است، هرچه سریعتر به بهره برداری برسند.
وی ادامه داد: اجرای این پروژه ها کلی از مشکلات شهر را حل می کند. الان وقت کار است و قبل از بارندگی ها باید کارها را جلو ببریم.
حاجی پور تاکید کرد: اگر سهل نگاری دیده شود و یا زمان‌بر شدن پروژه های عمرانی شهر توجیه نداشته باشد، در آن زمان برخورد جدی می کنیم.
وی افزود: باید به گونه ای عمل کنیم که شهر وضعیت بهتری از نظر امکانات داشته باشد و ضمن اینکه گامهایی برای ایجاد درآمد پایدار شهرداری رشت فراهم شود.
وی افزود: در ورودی شهر رشت مکان توقف مناسبی برای مردم و مسافرین وجود ندارد و به دلیل نبود امکانات کافی نه تنها از گردشگری در رشت ثروتی به دست نمی‌آید، بلکه به زباله های رشت فقط افزوده می شود.
رییس شورای رشت گفت: اگر چه اگر پروژه هایی را که مدنظرمان است از هم اکنون آغاز کنیم، زمان زیادی لازم دارد و آن زمان من نیستم، چون در انتخابات آینده شرکت نخواهم کرد، دست کم گامی درست از گردشگری در رشت برداشته خواهد شد.
رییس شورای شهر رشت در ادامه به بلاتکلیف ماندن 28 لایحه در کمیسیون های شورا اشاره کرد و گفت: مدت زیادی از شروع این پروژه ها مانده که بیشترین آنها در بخش کمیسیون عمران است.
حاجی‌پور در ادامه به طرح دوچرخه اشتراکی از سوی برخی جوانان در رشت اشاره کرد و گفت: در صورت موافقت سومین شهر کشور خواهیم بود که دوچرخه های اشتراکی دارد.
رییس شورای شهر رشت ادامه داد: این طرح به صورت پلکانی بوده و درصورت استقبال مرحله به مرحله پیش خواهد رفت.
وی افزود: در مرحله اول بنای 150 دوچرخه اشتراکی در شهر گذاشته شده است و در نهایت و در صورت نیاز تعداد این دوچرخه ها تا هزار دستگاه افزایش خواهد یافت.
رضا رسولی عضو دیگر شورا گفت: دوچرخه اشتراکی منافع مناسبی برای رشت به همراه دارد. وی افزود: دوچرخه ها چینی هستند و برای استفاده بانوان نیز مناسب هستند. رسولی ادامه داد: افراد متقاضی هیچ هزینه ای را بابت اجرای این طرح نمی‌خواهند و فقط خواستار مصوب شدن کرایه دوچرخه ها هستند. در ادامه مریم گل احضار گفت: کاهش ترافیک و حفاظت از محیط زیست از مزایای اجرای طرح دوچرخه اشتراکی است. وی افزود: ما با ساعتی 15 هزار ریال موافقت کردیم. او تصریح کرد: باید برای ارتقای فرهنگ دوچرخه سواری در رشت اقداماتی انجام شود و این طرح می تواند بسیار موثر باشد.
بهراد ذاکری عضو دیگر شورای رشت گفت: دوچرخه اشتراکی کار خوبی در شهر است. وی افزود: خیابان های رشت شیب زیادی ندارند و از این دوچرخه ها شهروندان می توانند به راحتی استفاده کنند. ذاکری تصریح کرد: ما ضامن سلامت مردم هم هستیم. باید فضایی آماده کنیم تا افراد در صورت صدمه بلافاصله درمان شوند.
این طرح با یک فوریت در شورای شهر رشت به تصویب رسید. در ادامه جلسه که حلاج پور مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری گیلان نیز حضور یافت، گفت: از سال 80 ساکن رشت هستم و رشت را خوب می‌شناسم. وی افزود: تلاش می‌کنم همانند مهندس قهرمانی که خاطرات خوبی برای گیلانی ها از خود به یادگار گذاشتند، پرتلاش باشم.
حلاج پور ادامه داد: اختصاص بودجه به موزه های رشت انجام شده است و تلاش داریم تا بودجه اختصاص یافته را جذب کنیم. وی خاطرنشان کرد: برنامه داریم، ساختمان کلاه فرهنگی موزه نهضت جنگل می شود. حلاج پور از تبدیل خانه میرزا به موزه میرزا خبر داد و تصریح کرد: بنا داریم ساختمان استانداری سابق را نیز موزه هنرهای زیبا تبدیل کنیم.
فاطمه شیرزاد رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت گفت: ما برای فرسودگی ساختمان های تاریخی شهر رشت دغدغه فراوانی داریم. وی افزود: با برنامه‌ریزی هایی که انجام شده شاهد افزایش موزه های شهر خواهیم بود. شیرزاد تصریح کرد: امیدواریم اتفاق های خوب در رشت بیفتد. وی گفت: جذب گردشگر بیشتر اولین دستاورد افزایش موزه های رشت خواهد بود.
همچنین ذاکری گفت: پیاده راه فرهنگی فقط محل تفرج افرادی است که از دیگر شهرستان ها آمده اند شده است. وی افزود: مشاغلی که در حاشیه این پیاده راه هستند، باید به تدریج تغییر بافت دهند.
ذاکری خاطرنشان کرد: در حال حاضر پیاده راه فرهنگی رشت چندان مناسب خانواده های رشت نیست.

 

*عکس آرشیوی است

نظر شما:

security code