آتش سوزی در بازار بزرگ رشت / هوشیاری مغازه داران از بروز فاجعه جلوگیری کرد

کلانشهر: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی رشت با اشاره به آتش‌سوزی در راسته لباس‌فروشان بازار بزرگ رشت گفت: هوشیاری مغازه‌داران جلوی بروز فاجعه را گرفت.

شهرام مؤمنی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، اظهار داشت: گزارش حریق در راسته لباس‌فروشان بازار بزرگ رشت عصر امروز به مرکز آتش‌نشانی رشت اعلام شد و نیروها در اسرع وقت در محل حادثه حضور پیدا کرده و اقدام به اطفای حریق کردند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت با بیان اینکه علت این حادثه ریختن روغن داغ بر روی شعله اجاق گاز در یکی از مغازه‌ها بود افزود: خوشبختانه مالک توانسته بود در لحظات اولیه تا رسیدن نیروهای آتش‌نشانی، آتش را مهار کرده و پس از حضور آتش‌نشانان، آتش به‌طور کامل مهار شد.

مؤمنی با اشاره به اینکه این حادثه آسیب و خسارات زیادی نداشت گفت: نکته قابل توجه هوشیاری مالک و افرادی که در آن منطقه حضور داشتند است که کمک زیادی به مهار به موقع آتش کردند؛ این افراد با داشتن کپسول خاموش‌کننده و دانستن نحوه استفاده از آن توانستند آتش را مهار کرده و از ایجاد آسیب زیاد در مکان حادثه جلوگیری کنند.

وی افزود: توصیه آتش‌نشانان به شهروندان این است که ابزار اطفاء حریق را در همه مکان‌ها اعم از محل کار، منزل و ماشین در اختیار داشته باشند؛ این ابزار عبارتند از خاموش‌کننده‌های پودری و خاموش‌کننده‌های کربن‌دی‌اکسید و علاوه بر تهیه وسایل باید نحوه استفاده از آن را نیز یاد بگیرند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت: همچنین برای یادگیری نحوه استفاده از این خاموش‌کننده‌ها جهت اطفاء حریق می‌توانند به نزدیک‌ترین مرکز آتش‌نشانی مراجعه کرده و همکاران ما آموزش‌های لازم را به شهروندان گرامی ارائه می‌دهند.

وی گفت: هوشیاری مالک مکان حادثه دیده و افراد حاضر در صحنه، داشتن خاموش‌کننده در مغازه و دانستن نحوه استفاده از آن، اطلاع‌رسانی به‌موقع به سازمان آتش‌نشانی و حضور آتش‌نشانان در اسرع وقت از جمله عواملی هستند که باعث شد این حریق در ساعات اولیه مهار شود و خسارات چندانی را به بار نیاورد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت اظهار داشت: یک حریق کوچک می‌تواند فاجعه بزرگ و زیان‌باری را به‌وجود بیاورد و به این جهت است که ضرورت داشتن وسایل اطفاء حریق در منزل، ابنیه تجاری و ماشین‌ها و دانستن نحوه استفاده از آن ضرورت دو چندان می‌یابد.

مومنی خاطرنشان کرد: سامانه 125 همیشه پاسخگوی شهروندان بوده و مردم در آغاز حادثه با حفظ خونسردی بلافاصله با این سامانه تماس گرفته و آدرس دقیق و درست محل حادثه را به همکاران ما اعلام کنند تا همکاران ما بتوانند به‌موقع در محل حادثه حضور داشته باشند.

نظر شما:

security code