گزارش وضعیت هوای گیلان تا پایان هفته


۱۴۰۱/۱۰/۲۶ - ۱۶:۲۹ | کد خبر: ۳۰۴۸۵ چاپ

آسمان گیلان بعد از هشت روز ابری،سرد، بارانی و برفی از امروز دوشنبه آفتابی شده است، این شرایط آب و هوایی تا چهارشنبه هفته جاری در استان تداوم دارد.

گزارش وضعیت هوای گیلان تا پایان هفته
کلانشهر: کارشناس هواشناسی گیلان گفت:هوای استان تا چهارشنبه هفته جاری آفتابی اما در برخی نقاط به ویژه ارتفاعات و دامنه‌ها در صبح و شب یخبندان پیش‌بینی شده‌ است.

فروغ مومن‌پور افزود:از اواخر وقت چهارشنبه بارش‌های پراکنده خواهیم داشت که قابل توجه نیست اما پنجشنبه و جمعه پیش‌رو باران در جلگه و برف در ارتفاعات مهمان گیلانی‌هاست.

وی با بیان اینکه دمای هوای استان طی آخر هفته ۲ تا پنج درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد،خاطر نشان کرد:جیرنده در ۲۴ ساعت گذشته با ۶ درجه زیرصفر سردترین و لنگرود با هفت درجه بالای صفر گرم‌ترین منطقه گیلان گزارش شده‌است.

کارشناس هواشناسی گیلان ضمن تاکید بر ضرورت توجه به توصیه‌های مربوط به شرایط آب و هوایی بارانی و برفی از رانندگان خواست تا برای عبور از محورهای کوهستانی و گردنه‌های برف‌گیر حتما از زنجیر چرخ استفاده کنند.

طرح زمستانی یگان‌های امدادی گیلان متشکل از نیروهای امدادی اعم از پلیس، هلال‌احمر،اورژانس، آتش‌نشانی، راهدای و حمل و نقل جاده‌ای و امدادخودرو از ۲۳ آذرماه در این استان آغاز شده و تا ۲۰ اسفند برای خدمات رسانی به هم‌استانی‌ها و مسافران در طول محورهای جاده‌ای استان فعال است. یک‌هزار و ۶۹۷ نفر در طرح زمستانی یگان‌های امدادی آماده شدند. هوای استان گیلان طی ۸ روز گذشته بارانی و برفی بود. ۳۵۳ کیلومتر از راه‌های گیلان برف‌روبی شد.

نظر شما:

security code