رئیس بنیاد مسکن در رشت تشریح کرد؛

جزئیات پرداخت وام ۲۰۰ میلیونی مسکن با سود 5درصد و بازپرداخت20ساله


۱۴۰۰/۰۸/۲۷ - ۱۰:۲۵ | کد خبر: ۱۶۷۵۳ چاپ

راضی نیستیم که اراضی کشاورزی، شالیزارها، جنگل ها و باغات کشاورزان تغییر کاربری پیدا کند لذا جاهایی که امکان افزایش بافت برای تامین مسکن جوانان وجود داشت برای آنان مسکن احداث می شود

جزئیات پرداخت وام ۲۰۰ میلیونی مسکن با سود 5درصد و بازپرداخت20ساله
کلانشهر-رئیس بنیاد مسکن کشور، با اشاره به پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی، گفت: اقساط این وام حدود یک و نیم میلیون تومان است.

 اکبر نیکزاد در حاشیه مراسم معارفه حامد دائمی به عنوان مدیرکل جدید بنیاد مسکن گیلان با اشاره به پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی، اظهار کرد: این وام با سود پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله خواهد بود.

به گفته او این تسهیلات با سود پنج درصد و اقساط حدود یک و نیم میلیون تومان است و ضمانت به صورت سفته زنجیره ای سه نفره و بازپرداخت ۲۰ ساله به روستاییان پرداخت خواهد شد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: برای بلندمرتبه‌سازی و حداقل دو طبقه سازی، روستاییان با اخذ پروانه دو واحدی برای خود و فرزندانشان از دو وام ۲۰۰ میلیون تومانی بهره خواهند برد تا مشکل مسکن جوانان نیز در مناطق روستایی بدین ترتیب حل شود.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن ماموریت ساخت سالانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار واحد مسکونی روستایی در کشور دارد، گفت: تا سال ۱۴۱۰ باید نبود حتی یک واحد مسکونی غیر مقاوم روستایی را در کشور جشن بگیریم.

 رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تاکید بر مقاوم سازی مسکن روستایی، افزود: آسیب دیدن حتی یک نفر در زلزله به علت خانه‌هایی که مقاوم نیستند قابل قبول نیست.

 نیکزاد، بر توانمندسازی روستاییان نیز تاکید کرد و متذکر شد: اگر خدمات عمومی از جمله ساخت مسکن مناسب در روستاها به خوبی صورت بگیرد شاهد تقویت اقتصاد روستایی خواهیم بود.

 وی به تغییر غیر اصولی کاربری زمین‌ها در استان‌های شمالی هم اشاره و خاطرنشان  کرد: هرچه خدمات گردشگری در این استان‌ها توسعه یابد کمتر شاهد تغییر کاربری زمین‌ها به دست غیربومی‌ها خواهیم بود.

نیکزاد، در مورد تغییر کاربری در استان های شمالی گفت: استان های شمالی کشور گیلان و مازندران با داشتن اراضی شالیزاری و جنگلی به عنوان مناطق سرسبز برای همه نقاط کشور حائز اهمیت است و براساس موازین قانونی این اراضی سرسبز باید حفظ شود.

 وی ادامه داد: برای حل مشکل مسکن جوانان روستایی براساس برنامه ریزی راه حل های لازم را اجرایی خواهیم کرد چون به هیچ عنوان راضی نیستیم که اراضی کشاورزی، شالیزارها، جنگل ها و باغات کشاورزان تغییر کاربری پیدا کند لذا جاهایی که امکان افزایش بافت برای تامین مسکن جوانان وجود داشت برای آنان مسکن احداث می شود و در مناطقی که امکان افزایش بافت وجود نداشته باشد، برای این روستاها بلندمرتبه‌سازی حداقل دو مرتبه سازی تاکید می‌شود.

 

نظر شما:

security code