تغییرات هوایی در روز پنجشنبه و جمعه با کاهش محسوس دما (۱۲ تا ۱۴ درجه) در این نواحی پیش بینی می‌شود

پیش بینی وزش باد شدید و گردباد در استان های شمالی
کلانشهر-بر اساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز سه شنبه و فردا چهارشنبه برای استان‌های ساحلی دریای کاسپین گردباد و افزایش دما (۶ تا ۸ درجه) پیش بینی شده است.

گزارش سازمان هواشناسی می افزاید: تغییرات هوایی در روز پنجشنبه و جمعه با کاهش محسوس دما (۱۲ تا ۱۴ درجه) در این نواحی پیش بینی می‌شود.

همچنین پنجشنبه در نواحی شمال غرب، غرب و جمعه در دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و مرکز کشور کاهش نسبی دما (۶ تا ۸ درجه) انتظار می‌رود.

روز جمعه در سواحل شمالی، دامنه‌های زاگرس واقع در غرب و جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، در برخی مناطق مرکز، شرق و شمال شرق کشور بارش و وزش باد شدید رخ می‌دهد. بارش در ارتفاعات و مناطق سردسیر به صورت برف است.

براساس این گزارش امروز سه‌شنبه در کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در بخش‌هایی از خراسان جنوبی و جنوب فارس بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

 از اواسط روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی از شمال غرب کشور در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و کردستان افزایش ابر، بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید و در نواحی سردسیر و کوهستانی بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

سه شنبه و چهارشنبه هم در نواحی شمال غرب کشور وزش باد شدید انتظار می‌رود.

امروز تنگه هرمز و از چهارشنبه تا اوایل وقت جمعه دریای کاسپین مواج خواهد بود. همچنین برای روزهای جمعه و شنبه خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.

همچنین به گفته صادق ضیاییان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا،جمعه (۱۲ آذرماه) در سواحل شمالی، دامنه‌های زاگرس واقع در غرب و جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، در برخی مناطق مرکز، شرق و شمال شرق کشور بارش و وزش باد شدید رخ می‌دهد. بارش در ارتفاعات و مناطق سردسیر بصورت برف خواهد بود.

وی افزود: شنبه (۱۳ آذرماه) در شرق و شمال شرق کشور بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی و به‌تدریج این سامانه از شرق کشور خارج می شود.

نظر شما:

security code