4روز مانده به عید نوروز

ارتفاع برف در محور اسالم- خلخال به 20سانتیمتر رسید


۱۴۰۰/۱۲/۲۵ - ۱۳:۵۱ | کد خبر: ۱۹۷۵۰ چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با اشاره به بارش شدید برف در برخی محورهای کوهستانی استان گفت: ارتفاع برف در محور اسالم- خلخال بین ۱۵ تا ۲۰ سانتیمتر و در محورسیاهکل- دیلمان ۱۰ تا ۱۵ سانتیمتر گزارش شده است.

ارتفاع برف در محور اسالم- خلخال به 20سانتیمتر رسید
کلانشهر: فریبرز مرادی با بیان اینکه در حال حاضر به غیر از محور پونل-خلخال که به دلیل نبود ایمنی کافی از پاییز بسته شد تمامی راههای استان باز است، افزود: محور بهارستان - آقچای، شفت-امامزاده ابراهیم و ارتفاعات رودبار- قوشه لانه برف شدید گزارش شده است؛ ضمن اینکه در مسیر رودبار - قوشه لانه کولاک را نیز داریم.

وی با اشاره به بارش خفیف برف در برخی محورهای استان گفت: درحال حاضر ارتفاع برف در محور پونل - خلخال در محدوده استان گیلان ۱۰ تا ۱۵ سانتیمتر، محور شوک -  پنج سانتیمتر، محور بلوردکان - خصیب دشت (سفیدپوش) و ارتفاعات رودبار - ویه و کلیشم (سفیدپوش و کولاک) رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با اشاره به وضعیت بارش برف در امتداد برخی محورهای استان در محدوده استان های دیگر گفت: بارش شدید در گردنه الماس در محور اسالم-خلخال ارتفاع برف را به  ۲۰ سانتیمترو در گردنه حیران محور آستارا - اردبیل ۱۵ سانتیمتر رساند.

مرادی با بیان اینکه درحال حاضر در بیشتر محورهای مواصلاتی استان در مناطق جلگه ای بارش باران گزارش شده است، گفت: ترافیک در محورهای استان به غیر از محور پونل-خلخال درجریان است. 

وی با تاکید براینکه  رانندگان برای تردد در جاده های کوهستانی و برفگیر حتما زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند،گفت: سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های استان گیلان بصورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت جوی و ترافیکی تمامی محورهای مواصلاتی استان گیلان و محورهای ارتباطی استان های همجوار می باشد.

هواشناسی گیلان پیش بینی کرد که از بعد ظهر چهارشنبه تا اوایل روز پنجشنبه به سبب تقویت سرمایش و برودت هوا در مناطق مستعد جلگه ای همجوار با دامنه ها، بارش مخلوط باران و برف و یا احتمال بارش برف دور از انتظار نیست ؛ ضمن اینکه از اوایل صبح پنجشنبه تا جمعه با توجه به تضعیف ناپایداری روند کاهش ابر و افزایش نسبی دما طی روز پیش بینی می شود.

نظر شما:

security code