مسمومیت دانش آموزان به رشت و املش رسید

چند دانش آموز دختر روانه بیمارستان شدند/شیفت عصر ۲ مدرسه تعطیل شد/واکنش مدیرکل آموزش وپرورش گیلان


۱۴۰۱/۱۲/۱۳ - ۱۴:۰۸ | کد خبر: ۳۲۲۷۰ چاپ

براساس اطلاعات به دست آمده چند دانش آموز دختر که در مقطع چهارم،پنجم و ششم مدرسه حمزه رفعتی در محله علی آباد خیابان صفاری 2 مشغول تحصیل بودند به دلیل انتشار گاز ناشناخته با آمبولانس به بیمارستان منتقل شدند و همچنین دانش آموزان یک مدرسه غیردولتی در املش هم گفتند که بوی نامطبوعی همچون سموم کشاورزی به مشامشان رسیده است 

چند دانش آموز دختر روانه بیمارستان شدند/شیفت عصر ۲ مدرسه تعطیل شد/واکنش  مدیرکل آموزش وپرورش گیلان
اختصاصی کلانشهر: خبرهای رسیده به کلانشهر از مسمومیت چند دانش آموز دختر به دلیل انتشار گاز و یا بوی ناشناخته در محیط یک دبستان دخترانه در خیابان صفاری رشت حکایت دارد.

براساس اطلاعات به دست آمده چند دانش آموز دختر که در مقطع چهارم، پنجم و ششم مدرسه حمزه رفعتی در محله علی آباد خیابان صفاری 2 مشغول تحصیل هستند به دلیل انتشار گاز ناشناخته با اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.

گفته می شود چند دانش آموزان به بیمارستان 17 شهریور و چند نفر هم به بیمارستان رازی رشت منتقل شده‌اند.

یکی از اولیای دانش آموزان در این ارتباط به کلانشهر گفت که براساس اظهارات فرزندش هنگامی که مدیر مدرسه به دلیل آسیب دیدگی پای یک معلم با اورژانس تماس گرفته بود و تعدادی از بچه ها در زنگ ورزش مشغول ورزش در حیاط بودند ناگهان با فریادهای چند دانش آموز مبنی بر بوی بد و حالت تهوع و سرگیجه مواجه شدند. در همان لحظه آمبولانس اورژانس که برای انتقال معلم آسیب دیده در مدرسه حضور پیدا کرده بود مشغول بررسی موضوع بوی ناشناخته می‌شود و با چند همکار دیگرش برای حضور آمبولانس‌های دیگر تماس می گیرد که بلافاصله چند آمبولانس در مدرسه حمزه رفعتی در خیابان صفاری رشت حضور پیدا می کنند و کمک به دانش آموزانی که درگیر حالت تهوع و سوزش چشم بودند را آغاز می کنند. در همین حال  پدر و مادر تعدادی از دانش آموزان هم از راه می رسند و برخی فرزندانشان را به بیمارستان می‌برند و تعدادی هم توسط آمبولانس‌های اورژانس به بیمارستان 17 شهریور و رازی منتقل می شوند.

خبر دیگر در این ارتباط حاکی از تعطیل شدن شیفت عصر مدرسه حمزه رفعتی به دلیل بررسی بیشتر موضوع است.

در هفته جاری دانش آموزان دختر کلاس های اول تا سوم باید شیفت بعدازظهر در مدرسه حاضر می شدند.

در همین ارتباط محمد فائزی، مدیرکل آموزش‌وپرورش گیلان با تایید انتقال تعدادی از دانش آموزان یک مدرسه‌ در ناحیه یک رشت به خبرگزاری فارس گفت: «هنوز گزارش تأیید شده‌ای مبنی بر مسمومیت آن‌ها وجود ندارد.»

 مدیرکل آموزش‌وپرورش گیلان همچنین با اشاره به موضوع مسمومیت تعدادی از دانش آموزان در شهرستان املش، گفت: در شهرستان املش چند تن از دانش آموزان یک مدرسه غیردولتی استشمام بوی نامطبوع همچون سموم کشاورزی داشتند که با تدبیر فرمانداری شهرستان،مدرسه موردنظر فعلاً تعطیل شد.

به گفته فائزی در پی استشمام بوی نامطبوع در مدرسه املش، دانش‌آموزی که مسموم و یا به مرکز درمانی منتقل‌شده باشد، تاکنون گزارش نشده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش گیلان تأکید کرد که موضوع مسمومیت دانش‌آموزان بیش از اینکه به موضوع و چالش میدانی تبدیل شود به یک مسئله روانی تبدیل‌شده است.

فائزی همچنین از تشدید مراقبت‌ها و هشیاری عوامل اجرایی مدارس استان خبر داد و خواستار توجه همگانی نسبت به تلاش دشمنان و القائات آن‌ها در رابطه با موضوع‌محوری مسمومیت‌ها شد.

طی روزهای اخیر خبرهای مختلفی مبنی بر انتشار گاز و بوی عجیب در چند مدرسه دخترانه قم، تهران و چند شهر دیگر با واکنش های والدین و مقامات مسئول روبه رو شده است.

شماری از دانش آموزان به دلیل تنفس این گازها روانه بیمارستان شده اند.

هنوز از منشا و علت این موضوع اطلاعاتی در دست نیست.